Netflix с неочакван ръст на абонатите
Експанзията на компанията в чужбина води до двоен ръст на загубата при операциите зад граница

Увеличава се броят на потребителите на интернет стийминг услугата Netflix през първото тримесечие благодарение на експанзията в чужбина. Въпреки това и загубата в чужбина се удвоява, става ясно от представянето на тримесечните данни на американската компания след края на борсовата MarketWatch.
Компанията е натрупала 4.88 млн. нови клиенти, докато първоначалните й прогнози бяха за 4,05 млн. клиента. За изминалите три месеца цената скача с 47 на сто. В следборсовата търговия книжата поскъпнаха с цели 12% до 533 долара.
В момента компанията извършва агресивна експанзия на международните пазари, която трябва да бъде завършена до края на следващата година. Наскоро Netflix установи дейност и в Куба, Австралия и Нова Зеландия. Разходите по разширяването на собствени продукции и за придобивания на права допринесоха за ръст на загубата в чужбина от 35 до 65 млн. долара в рамките на година.
Така Netflix отчита печалба от 23.7 млн. долара след 53.1 млн. долара година по-рано. Приходите растат от 1,27 млрд. долара до 1,57 млрд. долара, което съвпадна с очакванията на анализаторите.