Николова ще спасява туризма с нова стратегия, ваучери и реклама
Идеята за ваучерната схема дойде още през април от вицепремиера Валери Симеонов, а новият министър иска тя да стане постоянна
С актуализация на Националната стратегия за устойчиво развитие на туризма, ваучери за почивка и повече реклама – така новият ресорен министър Марияна Николова ще спасява изпадналия в колапс сектор. Това става ясно в официално съобщение на зам. министър-председателя по икономическата и демографската политика и министър на туризма Марияна Николова към туристическия бранш.
"Моите намерения са още от първия ден заедно с представителите на бранша да актуализираме Националната стратегия за устойчиво развитие на туризма и да я адаптираме към новите условия. Нашите курорти, местата с туристически забележителности, богата ни история, природните ни красоти имат нужда от реклама като привлекателни, сигурни и безопасни за почивка".
Сред приоритетите ѝ ще бъде да се стимулират българите да почиват в България, независимо дали на море или на планина, за да се компенсира отлива на чужди туристи. Като стимул Николова предлага идеята за предоставяне на ваучер за почивка. Това предложение беше представено от вицепремиера Валери Симеонов още през април. „Тази мярка трябва да бъде постоянно действаща, за да се види ефектът от нея“, се добавя в съобщението.
Николова допълва, че поема Министерството на туризма с ясното съзнание, че е най-засегнатият бранш в света от пандемията и има „трудната задача да обмисли и да реши как да отвори вратите за туризма в условията на ограничения и често затварящи се граници и бариери“.