„НЛО на клечка“ – голямото предизвикателство за интернет проекта на Мъск
SpaceX изпрати в орбита седма партида интернет сателити

© ECONOMIC.BG / БТА
~ 1 мин.
Най-голямото предизвикателство за интернет проекта Starlink на SpaceX не са сателитите, а по-скоро устройства, които потребителите ще трябва използват, за да получават услугата. Това каза изпълнителният директора на космическата компания Илон Мъкс, наричайки ги образно „НЛО на клечка“.
Зад думите на Мъск прозира все още неясната идея за необходимостта от терминал или устройство, което може да свързва автоматично абонат към сателитите. Целта е то да не е твърде скъпо за изграждане, инсталиране или поддържа.
Неотдавна той отново коментира, че това е основният въпрос пред проекта Starlink, който трябва да бъде изчистен, да бъде установен успешен бизнес модел. В основата на бизнеса със сателитен интернет стои голямата надежда той да помогне за финансирането на мисия до Марс.
По-рано тази седмица, само няколко дни след успешното изстрелване на първите астронавти на НАСА, SpaceX изпрати в орбита и своята седма партида сателити за интернет по проекта Starlink. С новите 60 съзвездието вече наброява 480 спътника. До края на годината се очаква то да набъбне до 800.
Дългосрочната визия е за десетки хиляди сателити сателити, предоставящи интернет по целия свят и даващи възможност на хиляди хора в отдалечени райони и без достъп до мрежа да получат услугата от космоса. Глобалните приходи от този бизнес може да достигнат 50 млрд. долара годишно, надява се Мъск.