Няма как да се сравняваме с Гърция по летен туризъм, смята експерт
Проблемът е, че у нас има определени тарикати, които си позволяват по-високи цени, като например случая с онази минерална вода, която струваше 11 лева, коментира Полина Карастоянова

© ECONOMIC.BG / bTV
~ 2 мин.
Туризмът е международно ориентирана индустрия и България търси своя интерес на международния пазар. Проблемът е, че у нас има определени тарикати, които си позволяват по-високи цени, като например случая с онази минерална вода, която струваше 11 лева. Но все пак има и отлични примери на българското Черноморие. Това коментира в сутрешния блок на bTV изпълнителният директор на Националния борд по туризъм д-р Полина Карастоянова.
По думите на Карастоянова да се сравняваме с Гърция по отношение на летния туризъм е непосилна задача.
,,Характерът на българския туризъм трябва да бъде търсен в нашите възможности. Затова ако търсим да се сравняваме с други страни, нека не бъде Гърция, а с държави с нашите възможности, като една Хърватска например. Там структурираха своя туристически сектор на много високо ниво и създадоха една изключително професионална стратегия за развитието на туризма. За жалост нищо от това, което се случи в Хърватска, не бе взето тук, тъй като редица правителства проспаха тази възможност'', допълни още Полина Карастоянова.
На най-популярната за българите дестинация - Халкидики, цената на плажните услуги е между 5 и 7 евро (обикновено не се плаща, ако се закупи напитка от бара). По-скъпо е единствено на парти-дестинацията "Парадайс бийч" на остров Миконос - 39 лева и 10 стотинки за два шезлонга и чадър. На Слънчев бряг за подобна услуга ще трябва да се платят 30 лв., показа проверка на bTV.
Данни на Министерството на туризма показват средни цени на чадъри и шезлонги за чадър 6,50 лв., за шезлонг 5,60 лв. На някои плажове се предлагат само комплекти (чадър и два шезлонга) при средна цена от 25,87 лв., а на други има и само срещу консумация.