НЖКИ участва в конференция за транспорта
Събитието се проведе под патронажа на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Николина Ангелкова и ректора на УНСС проф. д.ик.н. Стати Статев

Днес, 23.10.2014 г., генералният директор на НКЖИ инж. Милчо Ламбрев участва с доклад в конференция на тема: „Транспортът в променящия се свят - предизвикателства и решения“. Събитието се проведе под патронажа на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Николина Ангелкова и ректора на УНСС проф. д.ик.н. Стати Статев.
В своя доклад инж. Ламбрев запозна присъстващите с основните приоритети на НКЖИ, предизвикателствата, които ЕК поставя пред железниците, на които те трябва да отговорят - увеличаване на икономическия растеж, посрещане на нарастващите потребности от превози, ограничаване на вредите върху околната среда, гарантиране на висока безопасност на превозите.Извеждайки предимствата на железопътния транспорт пред останалите видове, инж. Ламбрев наблегна на най-важното – неговата екологичност и подчерта, че този вид транспорт се е утвърдил в Европа като най-евтин и екологично чист и следва да се развива приоритетно и в България от гледна точка на неговото минимално вредно въздействие върху околната среда.
„При движението на пътнически дизелови влакове цената на намаляване на замърсяване на въздуха е 2.7 евро на тон километър, а за товарните – 2.3 евро на тон километър. За сравнение, при използването на автомобилен транспорт разходите за отстраняване замърсяването на въздуха при движението на тежки камиони е 31 евро на тон километър, а при леки – 8.7 евро на тон километър“, обясни инж. Ламбрев. По отношение на климатичните изменения, цифрите са не по-малко показателни.„Пътническите електрически влакове не влияят на климата, а при движението на товарните влакове изменението е едва 0.002 евро на тон километър. За сравнение, разходите за намаляване вредното въздействие от изменението на климата при автомобилния транспорт е 0.273 евро на тон километър за тежкотоварните автомобили и 0.192 евро на тон километър за леките автомобили“, допълни инж. Ламбрев.
"В геополитически аспект, модернизацията на железопътната инфраструктура ще спомогне за намаляването на глобалното затопляне, поради намаляването на трафика на товарни автомобили по пътищата.", заключи инж. Ламбрев.