Ограниченията за пътуване удариха продажбите на шоколадите Lindt
Въпреки повишеното търсене на продуктите на компанията в супермаркетите и онлайн

© ECONOMIC.BG / Pixabay
Швейцарският производител на премиум шоколад Lindt & Spruengli AG отчете спад в продажбите във всички региони на света през 2020 г. на фона на пандемията от COVID-19.
Продажбите на марката шоколади в супермаркетите, както и тези онлайн, се увеличиха. Растежът им обаче не можа да компенсира спада, отбелязан в безмитните магазини в резултат на рязкото намаляване на туристическата активност. В допълнение, компанията беше принудена да затвори магазини по време на блокиранията, което също се отрази негативно на резултатите ѝ за 2020 г.
Приходите на Lindt през миналата година са се свили с 11% до 4.51 милиарда долара, включително в резултат на укрепването на франка. Органичният спад в продажбите е 6.1%.
Онлайн продажбите на шоколад Lindt са нараснали с 5%. Приходите извън Европа и Северна Америка са намалели с 16% при по-ниски безмитни продажби.
Компанията обаче потвърди целта си от 5-7% ръст на продажбите в средносрочен и дългосрочен план. Също така заяви, че е уверена, че може да постигне увеличение на маржовете на оперативната печалба до 2022 г.