Огромен скок в търсенето на мобилни приложения през март

Някои сегменти от технологичния бизнес бележат бум въпреки кризата

Огромен скок в търсенето на мобилни приложения през март

Снимка: Unsplash

636 ~ 1 мин. четене
На фона на коронавирусната пандемия и икономическите удари от нея някои сегменти от бизнеса на Alphabet, като онлайн търсенето например, бележат бум. 

Сундар Пичай, главен изпълнителен директор на корпорацията, коментира по време на представянето на финансовите ѝ резултати, че пикът в търсенето на теми, свързани с Covid-19, е четири пъти по-голям от пиковата активност при търсенето на Super Bowl например. 

Продължителността на времето за гледане в YouTube също се е увеличила значително. Пичай обаче не даде конкретни числа, за да илюстрира нагледно тенденциите. 

Потреблението на мобилни Android устройства също бележи увеличение. По думите на изпълнителния директор, хората прекарват повече време в използване на приложения, а изтеглянията в Google Play през март са с 30% повече спрямо февруари.

Като цяло Google отчита над 2.5 милиарда активни устройства Google Play месечно. Въпреки ръстовете в самото потребление, компанията отбеляза спад в активирането на устройства през това тримесечие поради спада търсенето. 

Има все пак едно място, където се наблюдава повишен интерес и това е сегментът на Chromebook. Пичай отбеляза наблюдавания от анализаторите ръст на търсенето на Chromebook с 400% през седмицата до 21 март в сравнение със същата през предходната година. 

Подкрепи Economic.bg