От замисъл до успех: Как да реализираме бизнес идея в Перник?
Водещи експерти, предприемачи и местната власт ще разкажат как европейските инструменти могат да подпомогнат новаторски бизнес начинания

© ECONOMIC.BG / Economic.bg
Имате идея за собствен бизнес, но не знаете откъде да започнете? Искате да разберете как да се възползвате от европейските фондове и да превърнете иновациите в реалност? На всички тези въпроси, а и на още много, отговори ще дадат водещи експерти, предприемачи и местната власт.
Всички те ще вземат участие в специалния семинар „Възможности за предприемачество в Перник“. До събитието, което ще се превърне в средище на идеи, остават точно 7 дни. То ще се проведе на 11 февруари, от 10.00 ч., в Двореца на културата в Перник.
Инициативата се организира от „Бранд Медия България“ в рамките на европейския проект TOP JOBS („Кариерен преход на възможностите“) в партньорство с Община Перник.
Защо е полезно?
Освен експертни съвети, събитието ще даде възможност за нетуъркинг, по време на който участниците ще могат да обменят контакти и идеи с потенциални бизнес партньори и да черпят опит от хора, които вече са преминали по пътя на реализацията на различни проекти.
Програмата събитието е наситена с вдъхновяващи гости, които ще обсъждат ключови теми с акцент върху възможностите, които европейските фондове предоставят на предприемачи в трансформиращите се индустриални региони.
По време на първата сесия – „Сближаване и предприемачество в Перник: търсене на средства и възможности“ – лекторите ще представят ключови теми, насочени към локалното предприемачество и европейското финансиране:
- Стефан Кръстев, заместник-кмет на Община Перник, ще сподели какви условия създават основата за успешното развитие на предприемаческите инициативи в града. Неговият практически опит в координирането на европейски проекти го прави ценен съветник за местните предприемачи – личност, която често се описва като „човекът, който стои зад успеха на Перник“;
- Кристиана Казанджиева от „Agenda BG“ ще разкрие как европейските средства могат да трансформират бизнеса, представяйки успешни примери от въглищните региони на България. Нейният опит в управлението на проекти с европейско финансиране е доказан инструмент за вдъхновение за всички, които мечтаят да инвестират в традиционни сектори;
- Вера Петканчин от Junior Achievement ще представи новаторски подходи за младежки иновации и предприемачество, които дават възможност за развитие дори в предизвикателни икономически условия. Нейната мисия – да направи иновациите достъпни за младите – вдъхновява както младежите, така и опитните професионалисти;
- Любомир Филипов от Veolia ще покаже как устойчивите предприемачески инициативи и трансформацията на традиционни индустрии (като ТЕЦ) могат да отворят нови перспективи за регионалното развитие.
Във втората сесия – „ABC на предприемачеството“ – участниците ще се потопят в практическите аспекти на бизнес стартирането и развитието:
- Доц. д-р Савина Михайлова-Големинова от Стопанския факултет на Софийския университет ще представи обучителните програми и иновативни подходи за развитие на бизнес умения. Нейната академична експертиза гарантира систематизиран и практически ориентиран поглед към съвременния бизнес свят;
- Моника Крякова, съосновател на семейната ферма „ЖабоКряк“, ще разкаже за това как арт работилниците и устойчивото земеделие могат да превърнат селските райони в центрове на иновация и креативност. Този нестандартен подход съчетава традицията с модерните тенденции в устойчивото развитие;
- Димана Илиева от CTeam ще разгледа концепцията за „сребърно предприемачество“ и ролята на преквалификацията в изграждането на конкурентен бизнес – идея, която намира своето отражение в съвременния пазар на труда;
- Мария Рудик, млад предприемач от Кюстендил, ще сподели от първо лице предизвикателствата и успехите на младежкото предприемачество. Нейната лична история вдъхновява новото поколение да се осмели да реализира своите иновативни идеи.
След събитието, всички присъстващи ще получат електронен сертификат за участие. Участието е безплатно, но регистрацията е задължителна на този линк.