Пазарът на смартфони официално е в рецесия

За второ поредно тримесечие Huawei изпреварва Apple по продажби

Пазарът на смартфони официално е в рецесия

Снимка: Pixabay

Последните данни на анализаторите за глобалните доставки на смартфони показват, че пазарът на устройствата вече е в рецесия.

IDC отчита спад от 6% на годишна база през третото тримесечие, до 355,2 милиона бройки. Strategy Analytics пък посочва цифра от общо 360 милиона броя, което е с 8% по-малко от 393.1 милиона броя, продадени през същото тримесечие преди година.

"Световният пазар на смартфони спада в продължение на четири последователни тримесечия и е в рецесия", каза директорът на Strategy Analytics Линда Сюи, цитирана от "Форчън".

Цифрите потвърждават, че глобалният пазар на смартфони ще се свие за първи път през тази година. Според Counterpoint спадът ще бъде около 1% за цялата година. През предходните пет години, средният ръст е бил 16%.

И така, какво причинява свиването? Counterpoint посочва по-скъпите телефони и забавящата се световна икономика, както и насищането на пазара. Strategy Analytics посочва и още няколко фактора.

"Смартфон индустрията страда от силно намалените субсидии на мобилните оператори, по-големите разходи за подмяна, натрупването на инвентаризации в няколко региона и липсата на вълнуващи иновации в хардуера", казва Сюи.

IDC посочва и проблеми на китайския пазар, който представлява около една трета от всички продажби на смартфони. Китайският пазар на мобилни телефони намалява непрекъснато от второто тримесечие на 2017 г.

Въпреки това IDC заяви, че все още мисли, че световният пазар ще се върне към растежа през следващата година, тъй като хората опресняват своите телефони.

Интересното е, че новите данни също потвърждават, че Huawei изпреварва Apple по продажби. Китайският производител заема второ място след Samsung за второ поредно тримесечие, въпреки че пазарният му дял от 14,6% е леко по-нисък на тримесечна база. На годишна база пазарът на Huawei се повишава с близо една трета.

Samsung по-сериозно губи пазарен дял - от 22.1% на 20.3% на годишна база, като продажбите на корейската компания спадат с около 13% в сравнение с миналата година.

"Samsung губипродажби за сметка на Huawei, Xiaomi и други китайски конкуренти на огромните пазари на Китай и Индия. Samsung трябва да реши проблемите си с Китай и Индия, преди да е станало твърде късно ", казва изпълнителният директор на Strategy Analytics Нийл Моустън.

Що се отнася до Apple, пазарът на iPhone производителя се е увеличил от 12,4% на 13,2%, но отчасти отразява свиващия се пазар. Продажбите са почти без промяна на годишна база, въпреки че анализаторите очакват тласък през последното тримесечие от бюджетния модел iPhone XR.
Коментари: 0