Пивовари в Англия намаляват алкохола в бирата в борба с инфлацията
Въпреки намаленото количество алкохол в напитките цената за крайния клиент не се променя, което експерти определят като „дринкфлация“
Пивоварите в Обединеното кралство намаляват алкохолното съдържание с цел борба с инфлацията. Въпреки намаленото количество алкохол в напитките цената за крайния клиент не се променя, което експерти определят като „дринкфлация“.
Greene King, голяма британска пивоварна и верига пъбове, намали алкохолното съдържание на популярната си светла бира Old Speckled Hen от 5 на 4.8%, съобщи говорител на компанията пред CNN.
През март най-старата пивоварна в страната, Shepherd Neame, намали съдържанието на алкохол в бутилките си Spitfire и Bishops Finger на 4.2 и 5.2%. Mail on Sunday съобщи, че пивоварите са запазили размера на бутилките и кутиите със същото количество течност, но са намалили количеството алкохол.
Според изданието тази „питейна инфлация“ е отражение на свиването – практиката на производителите на храни и супермаркетите да намаляват размера на продуктите си, без да намаляват цените.
Тъй като съгласно законодателството на Обединеното кралство пивоварите плащат по-малък данък за напитките с по-ниско съдържание на алкохол, вестникът твърди, че компаниите са се възползвали от тази икономия, вместо да намалят цените за клиентите.
Говорителят на Greene King обаче заяви пред CNN, че намаляването на алкохолното съдържание е помогнало да се компенсират част от нарастващите разходи след години на „инфлационен натиск върху цените на суровините, опаковките и енергията“. Намаляването на алкохолния градус „намалява данъка, който плащаме, без това да се отразява забележимо на вкуса на бирата“, категоричен е той.
Говорителят на Shepherd Neame заяви пред CNN, че компанията е намалила съдържанието на алкохол в бирите, за да „разшири привлекателността им“, тъй като потребителите „все по-често избират напитки с по-ниско съдържание на алкохол като част от здравословния начин на живот“.
Той заяви също, че пивоварната е отбелязала „значително увеличение“ на разходите за суровини, като енергия и стъкло, и в резултат на това е увеличила цените на всички свои бири.
През януари холандската пивоварна Heineken намали съдържанието на алкохол във Foster's larger, която продава в Обединеното кралство, от 4 на 3.7%. Британският говорител на пивоварната заяви пред CNN, че това е станало, защото „потребителите все по-често избират продукти с по-ниско съдържание на алкохол като част от балансирания начин на живот“, но добави, че е имало "безпрецедентно увеличение на разходите“.
Ема МакКларкин, главен изпълнителен директор на Британската асоциация на производителите на бира и собственици на пъбове, заяви, че въпреки намаляването на инфлацията в Обединеното кралство, предприятията „все още усещат силно затрудненията“ и намират начини да поемат по-високите разходи.
През последните 2 години пивоварите се сблъскаха с нарастващи увеличения на цените по веригите за доставки и доколкото е възможно, те се стремят да абсорбират разходите, за да избегнат клиентите да плащат по-скъпо за бирата си“, обяснява тя.