КЗК: 20% по-малко жалби срещу телекомите, но пазарът си е рисков
Това коментира председателят на КЗК Димитър Маргаритов

Комисията за защита на потребителите (КЗП) отчита спад на жалбите срещу телекомуникационните компании. Това каза председателят на КЗП Димитър Маргаритов.
Допреди 2-3 години около 50% от всички постъпващи в институцията оплаквания от граждани са касаели проблеми с телекомуникационни устройства или оператори, а сега броят им е спаднал на около 30%.
„Това идва да ни каже, че действително пазарът се изчиства”, коментира Маргаритов. „Трудно, разбира се, със съществени усилия, може би и с повишената бдителност на потребителите”, добави той и отбеляза, че все пак в днешно време всеки един има поне един или два, а понякога и повече, договора за такъв тип услуги.
„Вече покрай телефонията и интернет, ние консумираме и други услуги за електронно съдържание като абонаменти за различни филми, предавания, книги, игри и пр., което значително разширява спектъра на възможните нарушения. Този пазар е рисков и продължава да бъде такъв”, отбеляза председателят на КЗП и допълни, че целта на Комисията е да улавя все повече нелоялни практики, които са свързани с иновативните методи на комуникация.