Събев е по-скромен – обеща един мост и един тунел за 4 години
Министърът на транспорта даде заявка за създаване на директна самолетна линия от София до Скопие

Снимка: БТА
Транспортният министър Николай Събев обеща поне един нов мост и един нов тунел на територията на страната до края на 4-годишния мандат на новото правителство. Изказването му бе по време на транспортна комисия в парламента и бе далеч по-скромно от това на финансовия министър Асен Василев отпреди два дни. Тогава вицепремиерът обяви, че се чертае инфраструктурен план за 12 млрд. лв. за следващите 4 години, който да включва 4-5 нови моста на река Дунав и 3 тунела под Стара планина, които да свързват Северна с Южна България.
Събев потвърди, че крайната дългосрочна цел е България да има три тунела и 4 нови възела на река Дунав, но не се ангажира това да се случи в настоящия мандат на правителството. Проектите са в много начална фаза, като за някои липсва ОВОС, което би отнело около година. За някои от тях е нужно отчуждаване на терени, което също би забавило изпълнението им.
Относно изграждането на нови мостове на Дунав, Събев изрази увереност, че и Румъния също има намерения в тази посока. В момента се работи по подготовката за среща между правителствени делегации на България и Румъния, на която да се обсъдят възможностите за изграждане на по-добра транспортна свързаност помежду им. Румъния и България изградиха заедно „Дунав мост 2“ през 2013 г.
По време на изслушването в парламента днес Събев даде заявка за пускане на директна самолетна линия от София до Скопие, така че да се облекчи пътуването между двете страни.
Вече сме в преговори с различни самолетни компании, които биха проявили интерес“, коментира той.
Министърът обясни още, че се работи за изготвянето на бюджета на ведомството, а до 15 януари трябва да са готови и поправките в Плана за възстановяване в частта на транспорта. Какви ще бъдат самите промени остана неясно.
Той също така посочи, че е проведен разговор с директорите на столичното летище, като им е предложено да бъде преразгледана дадената отсрочка от 10 години за плащане на концесионните такси. Припомняме, че отсрочката бе одобрена в последните дни на управлението на ГЕРБ.
Страните проявиха добра вола. Ще говорим за концесионните такси отново, след като концесионерът проведе разговор с инвеститорите си“, коментира Събев.
Прегледът на концесионния договор за столичния аеропорт е отнел на министъра около седмица, като следващия договор, който ще бъде разгледан, ще е за летището в Горна Оряховица, а след това и за летището в Пловдив.
Колкото до ситуацията с БДЖ, Събев коментира, че не вижда реализация на парите, заложени в плана за развитие на дружеството.
Всяка вечер получавам извънредния доклад на дежурния в министерството на транспорта и това, което виждам е, че всеки ден имаме проблеми с някой от локомотивите, с някой от вагоните и че нещо не работи“, заяви Събев.
Той посочи, че с направените смени в ръководството на БДЖ се надява на старт на реформите.