Потребителят и ключът към него

Творческата агенция proof. създава ново лице на успешната рекламна комуникация

Потребителят и ключът към него
1000 ~ 3 мин. четене
Татяна Явашева Автор: Татяна Явашева

Те качват бира на връх Вихрен и правят видео, от което ти се иска и ти да стигнеш до върха и да опиташ от леденото пиво. В деня на любовта и виното предизвикват небивал интерес към стая на загадките – бизнес, който на този празник е традиционно мъртъв. Добавят в бургерите манго и по желание на клиента ги увиват в хартия на любовта (с позитивни отзиви и висок градус на емоциите) или на омразата ( с неодобрителни коментари за кампанията, посветена на различните). Те намират подходящо решение и кажат ли „Да”, после няма няма. Обичат да разказват истории и правят рекламата вълнуваща и въздействаща. Кои са те? Те са proof.

Силата на промяната

proof. е комуникационна и творческа агенция, която помага на брандовете и на марките да намират адекватни решения за взаимодействие със своите потребители. „Рекламата  вече е комуникация и начин да водиш по-добър диалог с клиентите си. Комуникацията динамично се променя и не е нито само дигитална, нито минава само през традиционни медии. Тя решава проблеми и насочва послания към съответната аудитория”, обяснява Ангел Искрев. „В нашата работа е важно е да открием как да решим проблема на всеки наш клиент и как да достигнем до съответната публика. Чрез кой канал, е въпрос на стратегия”, обяснява Сава Ахмаков.

Развитие

Трудно е да се посочи кой е ден първи на агенцията, но до нейното създаване се стига така: През 2016 г. Ангел и Сава, заедно с още няколко свои колеги, започват да работят по проект. Следват и други съвместни ангажименти, в които професионализмът изкристализира. През април 2018 Сава поставя началото на proof., а няколко месеца по-късно се присъединява и Ангел, като двамата стават съсобственици на компанията. Свързва ги приятелство, изпитано в работата, което се превръща и в бизнес партньорство. „Клише е, че не бива да правиш бизнес с приятели. В бизнеса доверието е най-важното, а ако в един момент приятелството се развали, значи то не е било истинско”, уверява Ангел. Той отговаря от агенцията да излиза само висококачествен продукт, който да е харесван, да се говори за него и това да води до нови клиенти и поръчки. Сава се занимава с текущия бизнес, с привличането и работата с клиентите. Двамата управляващи партньори развиват стратегическото звено на proof., с каквото малко компании може да се похвалят. Разрастването продължава и в агенцията работят повече от 13 души, като се ползват и външни консултанти. Стремят се да имат „набор” от съвсем различни хора, за да са в състояние да предлагат възможно най-доброто. Привличат самородни таланти от социалните медии, а симбиозата с опитните професионалисти дава продукт, който се отличава.

Кое как става

Най-често започват комуникацията или намират решението на конкретен проблем на марката през дигитална среда. Но успешните кампании стават и извън дигиталните канали. Ярък пример са графитите в селата Розово и Ягодово, направени за техен клиент извън поръчката му всичко да е онлайн. Заснемат видеоклип за тази акция, разпространяват го и това носи още добавена стойност. „Опитваме се да правим нещата близки до хората и не пускаме реклама, ако дори само един в екипа не я одобрява напълно”, казват Ангел и Сава. Тяхната агенция е движена основно от дигиталното им ноу-хау. Двамата посочват, че всяка реклама има нужда да е успешна и да е изпълнила целите на клиента, но не всяка реклама трябва да е „Уау” от гледна точка на творчеството.

Решения, които се забелязват

Агенцията е съвсем млада, а вече има много награди от много конкурси. Явно това е в резултат на изненадващо добрите им решения, които се харесват от аудиторията, към която са насочени. Препоръките на доволните клиенти им носят нов бизнес и така колелото все по-силно се завърта. Многото отличия безспорно са признание за техните професионални постижения, но в proof. имат своя мярка за успеха: „Сега все още не сме успешни, успешни ще сме когато  се задържим на пазара и всяка следваща кампания е по-добра от предишната”.

За всяка нова поръчка proof. трябва да открие ключа към потребителите. Намират ли го, ще имат доказателство, че продължават да съществуват.

Коментари: 0