Предложение: Е-тротинетките да се движат и по улици с ограничение до 50 км/ч
Идеята на агенция „Безопасност на движението по пътищата“ е те да бъдат приравнени с велосипедите

© ECONOMIC.BG / Economic.bg/Красимир Свраков
~ 1 мин.
Категорично не искаме да ограничим електрическите тротинетки. Те са екологично транспортно средство, което облекчава трафика, което позволява индивидуално придвижване и намалява използването на автомобили по единично. Това заяви председателят на Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ Малина Крумова в ефира на bTV тази сутрин. Тя говори още за подготвяните законодателни промени, които трябва да регулират използването
Идеята е да се намери регулация, която малко или повече да приравни електрическите тротинетки към велосипедите. Около три месеца се работи по темата. „Трудността е, че няма нито европейски опит, нито ние имаме практически опит с регулиране на такъв тип транспортно средство“, коментира Крумова.
Все пак вече има изготвени текстове, а миналата седмица е било проведено широко обсъждане с ползватели на е-тротинетки и различни заинтересовани страни и организации, включително вносители.
Един от най-важните въпроси е къде може да се движат тези тротинетки. Най-широко застъпеното предложение е те да могат да използват велоинфраструктурата и да бъдат третирани като велосипеди. Това означава е-тротинетки да може да се карат по велоалеи, както и в най-дясната част на платното по улиците – но само там, където ограничението за движение е до 50 км/ч.
Санкциите за нарушаване на тези правила се предвижда да са същите като за велосипедистите. Очаква се да бъде въведено и възрастово ограничение до 16 г. А 14- и 15-годишните ще могат да се движат само по велосипедната инфраструктура. Максимално допустимата скорост за движение с е-тротинетки ще е 25 км/ч.