Приходите от нощния градски транспорт в София покриват 20% от разходите
Общинският съвет ще гледа утре предложението за удължаване на услугата с още една година

© ECONOMIC.BG / Screenshot/YouTube
~ 1 мин.
Приходите от нощния градски транспорт покриват около 20-21% от разходите. Загубите от предоставянето на услугата, които търпи столична община, се равняват на около 2 млн. лв. Това стана ясно от думите на Антоан Десподов от Центъра за градска мобилност.
„Градският транспорт навсякъде се дотира и никога не е печалба, така че се натрупват загуби“, каза още той в ефира на БНТ.
Цената на билета е 2 лв., като във всеки автобус има контрольор, който ги продава. Така на практика гратисът е 0%.
През тази година се наблюдава леко повишение на ползването на услугата. Утре предстои Общинският съвет да гледа предложението за удължаване с още една година на нощния градски транспорт.
Четирите нощни линии в столицата бяха разкрити през април миналата година. От тогава до края на същата 2018 г. има превозени около 114 000 пътници. От началото на 2019 г. до края на октомври – 122 000. „Имаме малък ръст на ползването“, коментира Десподов.
По думите му най-натоварената линия е тази, която обслужва „Студентски град“, като тя се ползва средно то 45 000 души годишно. Втората е „Младост-Люлин“, трета – „Гоце Делчев- Дружба“, а най-слаб е интересът към трасето „Овча купел-станция Изток“.