Търговските вериги отчитат двуцифрени ръстове на оборота

Слабо законотворчество, липса на диалог с държавата и бавното правораздаване са основните проблеми на сектора

Търговските вериги отчитат двуцифрени ръстове на оборота

Снимка: СМТ

~ 5 мин.
Симона Димитрова Симона Димитрова

Основните проблеми пред търговските вериги за правене на бизнес в България са слабото законотворчество, липса на диалог между държавата и частния сектор, противоречиво прилагане на нормативната база и бавно правораздаване. Това споделя Николай Вълканов, изпълнителен директор на Сдружението за модерна търговия (СМТ), в интервю пред Economic.bg.

Вълканов заема позицията през май тази година, като преди това на нея беше Йордан Матеев, който представляваше организацията от 2013 до 2021 г. Сред основните приоритети на новият изпълнителен директор са задълбочаване на отношенията между търговските вериги и българските производители, подобряване на бизнес климата в страната в активен диалог с институциите и разширяване на сдружението с нови членове. В СМТ към момента членуват: Billa, „Фантастико“, dm България, Mr. Bricolage, Kaufland, Pepco, Т-Маркет, Deichmann, Lidl, IKEA, „Хиполенд“ и Promarket.

Пред медията ни той коментира каква е средата за правене на бизнес у нас, как се справят търговските вериги по време и след COVID кризата и как се е променила потребителската кошница.


Следете новините на Economic.bg през социалните канали на медията: Facebook / LinkedIn / Viber / Instagram / Twitter / Google Новини / Threads