Tesla я чакат още мъки в Германия и след пускането на фабриката
Германската автомобилна индустрия усеща тежките удари от хаоса с веригите на доставки
Германската автомобилна индустрия, чиято брутна производствена стойност възлиза на близо 500 млрд. евро годишно, се подготвя за известни неравности по пътя си напред, докато глобалните вериги за доставки бавно блокират, пише Euronews. Това означава, че Tesla, която изгради най-новия си завод край Берлин, я грозят същите проблеми, които сега удрят местните играчи.
Американската компания за електрически автомобили се надява да започне производството на Model Y на обширната нова производствена площадка в Германия преди края на годината. Но нарушените глобални вериги на доставки забавят всички заводски линии в страната.
Проблемът е сериозен. 8 от 10 компании във всички сектори съобщават, че са били засегнати. И това, което е особено притеснително, е, че близо 50% казват, че поради затруднения в доставката на важни материали – суровини, промишлени продукти и прочее, е трябвало да откажат договори или да забавят производството си“, каза Фолкер Трайер, ръководител на международната търговия в Германската търговска камара.
Икономиката на Германия е изправена пред трудности
Разбира се, това е повсеместен проблем, но глобалният характер на германската икономика я изправя пред потенциално много по-големи трудности, отколкото другите страни.
Германската икономика е международно свързана като никоя друга национална икономика с подобен размер. Нашата експортна квота е около 50% от брутния национален продукт. В Япония, например, тя не е дори 20%. Така че, разбира се, в ситуация като тази, това ни прави твърде уязвими", каза още Трейер.
От една страна, китайските производители на автомобили правят по-евтини електрически превозни средства и те са насочени към Европа, от друга страна, германската икономика често е наричана „двигателят на Европа".
След разхлабването на мерките, свързани с пандемията от COVID-19, германците вярваха, че двигателят на икономиката им бързо ще превключи на друга предавка, но проблемите с веригата за доставки „хвърлиха пясък" в очите на бизнеса.
„Тесните места при доставката са проблем за цялостното възстановяване на Германия, което е започнало, но за жалост, процесът е значително по-бавен, отколкото би могъл да бъде", заключи Фолкер Трейер.