Регулации
408
Продажбите на HTC са се сринали с 68% през юни
това е най-големият спад за компанията от над две години
532
~ 1 мин. четене
Тайванският производител на смартфони HTC обяви 68% срив в продажбите през юни, което е най-големият спад за компанията от над две години насам. Технологичният играч продължава да губи клиенти на фона на все по-силната конкуренция в сектора.
HTC беше любимец на потребители и инвеститори дълго време. Популярността на марката обаче започна да намалява с бума на смартфоните на Apple и Samsung, а в последно време и с тези на настъпващите китайски играчи Huawei и Xiaomi.
Според актуалните данни продажбите на HTC през юни са се сринали до 2.2 млрд. тайвански долара (72 млн. долара). За сравнение преди една година те са били 6.9 млрд. тайвански долара, а през предходния месец май – 2.45 млрд. тайвански долара.
„В сегмента на високия клас продажбите на техния флагман тази година са по-ниски от очакваното, което води до по-нисък пазарен дял“, обяснява анализатор от фирмата за пазарни проучвания Trendforce, който отказва да бъде назован, предава Reuters.
Що се отнася до средния и ниския клас, новите модели там не могат да се похвалят нито с интересни спецификации, нито с добро съотношение между производителност и цена. Това също оказва негативно влияние върху продажбите.
Trendforce очаква HTC да разреди лансирането на нови модели през тази година. Очакванията са, че обемът на производството през 2018 г. ще е по-малко от 2 млн. бройки.
Показателно за неблагоприятните времена за компания е и новината от миналата седмица, че HTC планира да съкрати около ¼ от световната си работна сила (около 1 500 служители).
От началото на годината акциите на HTC са се понижили с близо 30%.