Продажбите на Hyundai удариха седемгодишно дъно
Акциите на компанията се понижиха с 2.1%

© ECONOMIC.BG / Pixabay
Продажбите на южнокорейската автомобилна компания Hyndai Motor и свързаната с нея Kia Motors отбелязаха най-ниските си нива през 2019 г. от седем години насам. Причината е спад в продажбите на китайския пазар, пише Reuters.
Слабите резултати през 2019 г. допълват предизвикателствата, пред които е изправена компанията. През изминалата година Hyundai Motor Group отбеляза и доста малка печалба, на фона на увеличаващите се разходи за разработване на нови технологии.
„Пазарната среда е много несигурна и вътрешните и външните предизвикателства ще се засилят“, каза бизнесменът Чунг Ю Сун. Hyundai и Kia отчитат спад от 3% в общите си продажби в световен мащаб до 7.19 млн. превозни средства за 2019 г. Това е под нивата, които си бяха поставили - 7.6 млн. автомобила.
Продажбите им значително спаднаха в Китай, най-големия автомобилен пазар в света, компенсирайки възстановяването в Съединените щати. Междувременно Hyundai и Kia заявиха, че очакват комбинираните продажби да нараснат с 5% до 7.54 млн. автомобила през тази година, без да дават допълнителни подробности.
„Смятам, че целта на Hyundai Motor е доста амбициозна“, заяви анализаторът Ким Пунгмо. Очакванията са глобалният автомобилен пазар да остане бавен през 2020 г., тъй като търсенето значително намалява в Съединените щати и Европа. Плановете на Hyundai и Kia за 2020 г. е да пуснат на пазара преработени SUV модели като Tucson на Hyundai и Sorento на Kia.
Акциите на Hyundai Motor паднаха с 2.1% преди обявяването на продажбите, докато акциите на Kia Motors спаднаха с 4.1%.