Revolut достигна 1 милион клиенти в България
Страната е четвъртият по големина пазар в ЦИЕ за британския финтех

© ECONOMIC.BG / Deposit Photos
Клиентите на дребно на Revolut в България официално надхвърлиха 1 милион, съобщиха от компанията. Потребителската база у нас затвърждава страната ни като четвъртия по големина пазар за британския финтех в Централна и Източна Европа.
Според данните за по-малко от една година финтех приложението е привлякло нови 275 000 души. Постигането на този крайъгълен камък позиционира британския играч като водещ на местния пазар и свидетелства за нарастващата популярност на дигиталните финансови услуги сред българите.
Растежът тук отразява и възхода на Revolut в Европа като цяло. Базираната в Лондон дигитална банка демонстрира забележителен подем в привличането на клиенти. От 1.5 млн. потребители през февруари 2018 г., тя се разшири до 25 млн. към ноември 2022 г. и 35 млн. към ноември 2023 г. През ноември 2024 г. Revolut достигна границата от 50 млн. клиенти, утвърждавайки се като най-голямата дигитална банка в Европа.
Разширяването на клиентската база върви ръка за ръка с разширяването на функциите в платформата. Българските клиенти например използват Revolut като ежедневна сметка за изпращане и получаване на пари, за плащания, бюджетни анализи и инвестиции. Те правят средно над 22 милиона транзакции всеки месец, посочват от компанията.
Ключови цифри за местния пазар:
● Български клиент прави средно по 9 плащания на месец с карта Revolut
● 16 евро беше средната похарчена сума на трансакция (плащания към търговци)
● Българите правят средно по 7 милиона картови плащания на месец с Revolut
● 65% от картовите плащания са извършени към местни търговци през 2024 г.
● 65% е ръстът на общия брой транзакции през 2024 г. спрямо 2023 г.
● 59% е ръстът на общия обем на транзакциите през 2024 г. спрямо 2023 г.
● 51% е ръстът на картовите плащания през 2024 г. спрямо 2023 г.
● 1838 евро е средната сума на клиент, депозирана в Гъвкави парични фондове
Какво представляват необанките?
За разлика от традиционните банки, които вече предлагат солидни услуги за мобилно банкиране, дигиталните или необанките оперират изключително чрез мобилни приложения без физически клонове. Тези дигитални банки предоставят на клиентите си ясни предимства, включително по-ниски такси, по-добро обслужване на клиентите и по-голяма достъпност, което е възможно благодарение на значително намалените им оперативни разходи.
Как изглежда конкуренцията при дигиталните банки?
Компания на Revolut в Европа правят още няколко дигитални банки. На второ място по брой потребители се нарежда Wise (12.8 млн. клиенти), а трета е Bunq (10 млн. клиенти).
За експанзията на Revolut свидетелстват и данните за изтеглянето на приложенията ѝ, които показват значително по-висок ръст в сравнение с други цифрови банки между 2019 и 2023 г.
Кои са глобалните пазарни лидери при цифровото банкиране?
Макар че през последните години многобройни цифрови банки бързо разширяват клиентските си бази, избрана група от световни лидери се отличава с изключителен растеж. Само три играча в областта на цифровото банкиране са достигнали забележителния етап от над 100 милиона потребители: WeBank, Rakuten и Nubank.
Тези гиганти в областта на цифровото банкиране се отличават не само с огромните си потребителски бази, но и със значителна финансова подкрепа. Rakuten и Nubank са особено забележителни в привличането на значителен рисков капитал, което ги позиционира сред най-капитализираните цифрови банки на световния пазар.