Xiaomi прави остър завой към автомобилите
Китайският производител на смартфони ще инвестира 10 млрд. долара в електрическа мобилност

Снимка: БТА
Xiaomi планира да инвестира около 10 млрд. щатски долара през следващото десетилетие за производство на електрически автомобили, предава Bloomberg. Новината идва, след като преди дни излезе информация, че компанията ще прави бъдещите си коли под собствена марка в заводите на Great Wall в Китай. С тази стъпка производителят на смартфони и „умни“ уреди и джадxи предприема най-големия ремонт в дейността си досега в опит да навлезе на процъфтяващия пазар на електромобили в Китай.
За новите си бизнес планове Xiaomi ще обособи самостоятелно подразделение. Управлението му ще поеме съоснователят на компанията Лей Джун. Първоначалната инвестиция ще е в размер на 1.5 млрд. долара, с които ще се даде старт на производството на интелигентни превозни средства.
С хода си китайският смартфон производител се присъединява към другите технологични гиганти като Apple и Huawei, които вече се насочиха към автомобилната индустрия. Последните събития увеличават залога за това, че бъдещите превозни средства ще са все по-иновативни, автономни и свързани.
Xiaomi стъпва на една вече гъсто населена арена, на който редица автомобилни производители от Tesla до местни играчи като Nio и Xpeng се борят за част от най-големия електромобилен пазар в света. Гигантът в търсенето Baidu и Geely Automobile също се обединяват, за да произвеждат електрически автомобили.
Продажбите на електромобили в Китай може да се покачат с повече от 50% само тази година на фона на промените в потребителските нагласи и спадащите разходи, изчислява изследователската компания Canalys.
Xiaomi може да инвестира общо 100 милиарда юана в проекта през следващите три години, включително и външно финансиране, заяви човек, запознат с въпроса. Според него компанията ще допринесе с около 60% от предвидената сума.
Навлизането на Xiaomi на китайския пазар на електрически превозни средства отваря голяма нова зона за растеж извън смартфоните и останалата потребителска електроника, която може да се върне към по-ниски темпове на растеж от 2023 г.“, коментират анализаторите Матю Кантерман и Найтън Найду за Bloomberg Intelligense.