Само домакинствата без парно и топла вода над 48 часа ще получат обезщетение
На тези, без топлоподаване над 20 часа ще бъде приспадана сума от сметката за февруари
~ 2 мин.
Парично обезщетение, в размер на стойността на недоставената топлинна енергия, ще получат само домакинствата, които не са получавали услуга над 48 часа. Това бе съобщено от „Топлофикация София“ на пресконференция в четвъртък. Ако абонатите са били без топла вода и парно между 20 часа и два дни, тогава общинската фирма ще извади от прогнозните им сметки за февруари времето без услуга, но няма да се дължи неустойка. Тези, без топлоподаване до 20 часа, няма да бъдат компенсирани по никакъв начин.
Дружеството се позовава изцяло на общите условия в договора за продажба на топлинна енергия за битови нужди на клиентите в София. „Топлофикация“ прави „реверанс“ ккъм своите клиенти и няма да ги принуждава да си губят времето в редене на опашки за пускане на заявления за обезщетение, а ще направи корекциите автоматично.
„Въпросната неустойка ще се изрази в намаляване на сметката за февруари, обясни шефът на "Топлофикация София" Георги Беловски, цитиран от „Дарик“. Тоя обясни, че ако даден клиенти, който е бил повече от 48 часа без парно и топла вода, получи сметка за 100 лева, а неговото обезщетение е 10 лева, той ще плати 90 лв. Т.е паричното обезщетение няма да бъде изплащано, а ще се приспада от текущите задължения.
Според изчисленията на "Топлофикация София" показват, че близо 30% от всички абонатни станции в столицата са били с нарушено топлоподаване. При някои обаче парното бе пускано и в последствие спирано. Това според някои е правено именно за да не се достигне законово определения срок от 48 часа, след който се дължи парично обезщетение.
В понеделник „Топлофикация София” започна извънреден отчет на общите топломери в абонатните станции на всички сгради в топлорайон „София Изток”, които бяха засегнати от аварията миналата седмица. В рамките на няколко дни служители на компанията ще посетят всяка сграда и в присъствието на упълномощеното лице, домоуправителя или на представител от етажната собственост ще извършат междинен отчет на топломера.
Дружеството се позовава изцяло на общите условия в договора за продажба на топлинна енергия за битови нужди на клиентите в София. „Топлофикация“ прави „реверанс“ ккъм своите клиенти и няма да ги принуждава да си губят времето в редене на опашки за пускане на заявления за обезщетение, а ще направи корекциите автоматично.
„Въпросната неустойка ще се изрази в намаляване на сметката за февруари, обясни шефът на "Топлофикация София" Георги Беловски, цитиран от „Дарик“. Тоя обясни, че ако даден клиенти, който е бил повече от 48 часа без парно и топла вода, получи сметка за 100 лева, а неговото обезщетение е 10 лева, той ще плати 90 лв. Т.е паричното обезщетение няма да бъде изплащано, а ще се приспада от текущите задължения.
Според изчисленията на "Топлофикация София" показват, че близо 30% от всички абонатни станции в столицата са били с нарушено топлоподаване. При някои обаче парното бе пускано и в последствие спирано. Това според някои е правено именно за да не се достигне законово определения срок от 48 часа, след който се дължи парично обезщетение.
В понеделник „Топлофикация София” започна извънреден отчет на общите топломери в абонатните станции на всички сгради в топлорайон „София Изток”, които бяха засегнати от аварията миналата седмица. В рамките на няколко дни служители на компанията ще посетят всяка сграда и в присъствието на упълномощеното лице, домоуправителя или на представител от етажната собственост ще извършат междинен отчет на топломера.