Само един кандидат иска да достави луксозните джипове на АПИ
Агенцията отвори днес офертите за новите джипове на стойност 222 хил. лв.

~ 3 мин.
Само една фирма иска да достави двата нови луксозни джипа за ръководството на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) на обща стойност 222 хил. лв. с ДДС. Това става ясно от публикувана в сайта на Агенцията информация за отворените оферти по търга. Фирмата е „Вестауто – М“ ООД, вносител на марките Audi и Volkswagen за България. При другата обособена позиция - за много по-евтините 51 нови автомобила за редовите служители на АПИ са подали документи две фирми – „Омникар ауто“ ООД и „Еспас ауто“ ООД.
Поръчката с двете обособени позиции веднъж вече беше спряна от предишния регионален министър Николай Нанков. Едната обявена причина беше, че той не бил уведомен от ръководството на АПИ за поръчката, а втората причина - имаше грешка в изискванията към участниците. В последствие поръчката пак беше пусната - с оправената грешка, а ръководството на АПИ беше направило компромис с комфорта си и цветът на джиповете вече можеше да не е най-скъпият черен металик.
Поръчката с двете обособени позиции веднъж вече беше спряна от предишния регионален министър Николай Нанков. Едната обявена причина беше, че той не бил уведомен от ръководството на АПИ за поръчката, а втората причина - имаше грешка в изискванията към участниците. В последствие поръчката пак беше пусната - с оправената грешка, а ръководството на АПИ беше направило компромис с комфорта си и цветът на джиповете вече можеше да не е най-скъпият черен металик.
Според АПИ луксозните джипове ще служат за преминаване през пресечени местности в зимни условия, което нямало как да се осъществи с автомобил за градски условия.
Справка в сайта на „Вестауто – М“ показва, че най-близо до изискванията на АПИ за цена, мощност на двигателя от минимум 250 к.с. и задължително 8-степенна автоматична скоростна кутия е моделът Volkswagen Touareg с цена от малко над 160 хил. лв. с ДДС.
Другите възможни модели, чиито параметри са близки до техническите изисквания, но са значително по-скъпи от заложеното в поръчката, са Audi Q7 или Q5. Все още Агенцията не е качила документите от офертите, за да се види каква цена е предложила компанията и кой точно модел.
Причината, която той изтъкна бе, че не е бил уведомен за самата поръчка. По-късно в сайта на АПИ излезе решение на председателя на УС на АПИ инж. Светослав Глосов за прекратяване на търга. Като причини се посочваха това, че техническите изисквания и способности към фирмата изпълнител са "прекомерни" и при проверка на контролните органи може да бъдат счетени за дискриминационни.
Другата причина е открита техническа грешка в обособена позиция №2 от обществената поръчка за закупуването на 51 леки автомобила. Става въпрос за включването на междуосие на автомобила с определен размер, който не съществува и не се предлага за автомобили. В новата обществена поръчка параметрите на междуосието са сменени – минимум 2500 мм, а не минимум 1800 мм. Леките автомобили ще бъдат предназначени за редовите служители на Агенцията.
Справка в сайта на „Вестауто – М“ показва, че най-близо до изискванията на АПИ за цена, мощност на двигателя от минимум 250 к.с. и задължително 8-степенна автоматична скоростна кутия е моделът Volkswagen Touareg с цена от малко над 160 хил. лв. с ДДС.
Другите възможни модели, чиито параметри са близки до техническите изисквания, но са значително по-скъпи от заложеното в поръчката, са Audi Q7 или Q5. Все още Агенцията не е качила документите от офертите, за да се види каква цена е предложила компанията и кой точно модел.
Според Закона за обществените поръчки АПИ има право да откаже офертата на „Вестауто – М“ и да проведе нов търг, за да може да получи още предложения. Вариант е и директно договаряне с друга компания, без да се налага нов търг.
Хронология на търга
Припомняме, че обществената поръчка за закупуване на 53 автомобила, от които 51 коли за редовните служители и 2 луксозни джипа за шефовете на АПИ, на стройност общо 1.3 млн. лв. с ДДС, беше пусната на 29 август, а 5 дни по-късно, в последния си ден като регионален министър, Николай Нанков стопира търга.Причината, която той изтъкна бе, че не е бил уведомен за самата поръчка. По-късно в сайта на АПИ излезе решение на председателя на УС на АПИ инж. Светослав Глосов за прекратяване на търга. Като причини се посочваха това, че техническите изисквания и способности към фирмата изпълнител са "прекомерни" и при проверка на контролните органи може да бъдат счетени за дискриминационни.
Другата причина е открита техническа грешка в обособена позиция №2 от обществената поръчка за закупуването на 51 леки автомобила. Става въпрос за включването на междуосие на автомобила с определен размер, който не съществува и не се предлага за автомобили. В новата обществена поръчка параметрите на междуосието са сменени – минимум 2500 мм, а не минимум 1800 мм. Леките автомобили ще бъдат предназначени за редовите служители на Агенцията.
Старата песен на нов глас
В параметрите за новите джипове на АПИ влизат кожен салон, 8-степенна автоматична скоростна кутия и 250 к.с., 4x4 задвижване на колелата, с минимум 18-цолови лети джанти и да могат да газят в поне половин метър вода. Всичко това гарантира гладко возене и бързи скорости. Единствената разлика спрямо спряната от началото на септември поръчка бе в цвета – той вече е задължително тъмен, но не и черен металик, както беше зададен преди.
В параметрите за новите джипове на АПИ влизат кожен салон, 8-степенна автоматична скоростна кутия и 250 к.с., 4x4 задвижване на колелата, с минимум 18-цолови лети джанти и да могат да газят в поне половин метър вода. Всичко това гарантира гладко возене и бързи скорости. Единствената разлика спрямо спряната от началото на септември поръчка бе в цвета – той вече е задължително тъмен, но не и черен металик, както беше зададен преди.