Сделката на Hyundai и Daewoo в корабостроенето „катастрофира“ в ЕС
След сливането новата компания ще има 21% пазарен дял
~ 2 мин.
Сливането на група №1 в света в корабостроенето Hyundai Heavy Industries Holdings Co Ltd с нейния конкурент Daewoo на стойност 1.8 млрд. евро може да повиши цените, предупреди антитръстовият регулатор на ЕС, стартирайки мащабно разследване.
Hyundai се стреми да затвърди позицията си на най-големия корабостроител в света, отчасти в отговор на свръхкапацитета в бранша. Новото дружество би имало 21% пазарен дял.
Европейската комисия заяви, че има сериозни притеснения относно сделката, потвърждавайки информация на Reuters от 9 декември, пише днес агенцията.
„Товарното корабостроене е важна индустрия за Европейския съюз“, казва в съобщение вицепрезидентът на Европейската комисия Маргрете Вестагер.
Голяма част от вътрешната и разширена търговия на стоки в ЕС минава по море, а европейските корабоплавателни компании редовно закупуват кораби от Hyundai и Daewoo.
„Ето защо ние внимателно ще преценим дали предложената транзакция ще се отрази негативно на конкуренцията при строителството на товарни кораби в ущърб на европейските потребители“, каза Вестагер.
До 7 май Комисията ще реши дали да разреши или да блокира сделката. Корабостроителите вероятно ще трябва да предложат отстъпки за справяне с проблемите.
Регулаторът заяви, че притесненията му са насочени към пазарите за големи контейнеровози и танкери за нефт, втечнен природен газ и втечнен нефтен газ - пазари с големи бариери за навлизане, където конкуренцията може да бъде намалена.
Въпреки това, за да предотвратят регулаторните притеснения, корабостроителниците вече казаха, че ще се конкурират независимо след сливането, като всяка компания може да договоря собствени договори с клиенти и доставчици.
Те също така искат ЕС да вземе предвид конкурентната заплаха от обединението на двете китайски корабостроителни компании China Shipbuilding Industry Corp и China State Shipbuilding Corp Ltd - образувание с над три пъти по-големи продажби от тези на Hyundai Heavy Industries Holdings Co Ltd и Daewoo .
Hyundai се стреми да затвърди позицията си на най-големия корабостроител в света, отчасти в отговор на свръхкапацитета в бранша. Новото дружество би имало 21% пазарен дял.
Европейската комисия заяви, че има сериозни притеснения относно сделката, потвърждавайки информация на Reuters от 9 декември, пише днес агенцията.
„Товарното корабостроене е важна индустрия за Европейския съюз“, казва в съобщение вицепрезидентът на Европейската комисия Маргрете Вестагер.
Голяма част от вътрешната и разширена търговия на стоки в ЕС минава по море, а европейските корабоплавателни компании редовно закупуват кораби от Hyundai и Daewoo.
„Ето защо ние внимателно ще преценим дали предложената транзакция ще се отрази негативно на конкуренцията при строителството на товарни кораби в ущърб на европейските потребители“, каза Вестагер.
До 7 май Комисията ще реши дали да разреши или да блокира сделката. Корабостроителите вероятно ще трябва да предложат отстъпки за справяне с проблемите.
Регулаторът заяви, че притесненията му са насочени към пазарите за големи контейнеровози и танкери за нефт, втечнен природен газ и втечнен нефтен газ - пазари с големи бариери за навлизане, където конкуренцията може да бъде намалена.
Въпреки това, за да предотвратят регулаторните притеснения, корабостроителниците вече казаха, че ще се конкурират независимо след сливането, като всяка компания може да договоря собствени договори с клиенти и доставчици.
Те също така искат ЕС да вземе предвид конкурентната заплаха от обединението на двете китайски корабостроителни компании China Shipbuilding Industry Corp и China State Shipbuilding Corp Ltd - образувание с над три пъти по-големи продажби от тези на Hyundai Heavy Industries Holdings Co Ltd и Daewoo .
Регулаторите по конкуренцията в Южна Корея, Сингапур, Китай и Япония също разглеждат сделката, която е одобрена в Казахстан. Сингапур по-рано този месец изрази опасенията си.
Корейската банка за развитие (KDB), финансирана от държавата, притежава 55,7% от Daewoo.
Корейската банка за развитие (KDB), финансирана от държавата, притежава 55,7% от Daewoo.