Скандалът с личните данни отне от печалбата на Facebook
Рекламният бизнес обаче расте с 27%

© ECONOMIC.BG / БТА
~ 2 мин.
Facebook регистрира първи спад на годишната си печалба от поне пет години насам, тъй като усилията да отговори на опасенията за поверителност и съдържание отнемат част от финансите на фирмата, пише BBC.
Технологичният гигант, който е собственик на Instagram и WhatsApp, заяви, че печалбата е спаднала с 16% през 2019 г. до $18.4 млрд.
Спадът идва въпреки продължаващото добро представяне на рекламния бизнес, който през миналата година се увеличава с 27%.
Акциите на компанията загубиха над 6% при следпазарната търговия.
Facebook стресна инвеститорите през 2018 г., когато предупреди, че усилията да повиши защитата на поверителността и модерирането на съдържанието на своята платформа ще ударят печалбите.
Технологичният гигант се сблъска с критики заради несправянето с фалшивите новини по време на изборите през 2016 г., както и неправилното споделяне на потребителски данни с Cambridge Analytica.
Съвсем наскоро решението на компанията да не следи политическите реклами на платформата си за фалшиво съдържание, беше подложено на остри критики.
През юли американските регулатори обявиха рекордна глоба в размер на 5 млрд. долара за Facebook заради проблеми с поверителността. В сряда компанията каза още, че се е съгласила да плати 550 милиона долара за уреждане на дело в Илинойс за използването на снимки за технологията й за разпознаване на лице.
Шефът на Facebook Марк Зукърбърг заяви, че очаква фирмата да продължи да се намира в светлината на прожекторите, тъй като защитава подкрепата си за целенасочена реклама и криптиране.
"Целта ми за това следващо десетилетие не е да бъда харесан, а да бъда разбиран", каза той. "За да ви вярват, хората трябва да знаят каква позиция защитавате", допълни Зукърбърг.
Facebook заяви, че средно 2.26 милиарда души са били активни в семейството й от платформи всеки ден през декември, което е 11% повече от същия период година по-рано. Само Facebook отчита средно 1.7 милиарда активни потребители всеки ден, което е с 9% повече от очакванията.
Компанията отчете повече от 70 млрд. долара приходи за 2019 г., спрямо 55.8 млрд. долара за предходната година. Разходите обаче нарастват по-бързо, увеличавайки се с 51% до 46.7 млрд. долара, водени от юридически разходи.
Facebook предупреди, че все още предстоят допълнителни разходи, тъй като растежът се забавя отчасти поради новите регламенти за поверителност.
Технологичният гигант, който е собственик на Instagram и WhatsApp, заяви, че печалбата е спаднала с 16% през 2019 г. до $18.4 млрд.
Спадът идва въпреки продължаващото добро представяне на рекламния бизнес, който през миналата година се увеличава с 27%.
Акциите на компанията загубиха над 6% при следпазарната търговия.
Facebook стресна инвеститорите през 2018 г., когато предупреди, че усилията да повиши защитата на поверителността и модерирането на съдържанието на своята платформа ще ударят печалбите.
Технологичният гигант се сблъска с критики заради несправянето с фалшивите новини по време на изборите през 2016 г., както и неправилното споделяне на потребителски данни с Cambridge Analytica.
Съвсем наскоро решението на компанията да не следи политическите реклами на платформата си за фалшиво съдържание, беше подложено на остри критики.
През юли американските регулатори обявиха рекордна глоба в размер на 5 млрд. долара за Facebook заради проблеми с поверителността. В сряда компанията каза още, че се е съгласила да плати 550 милиона долара за уреждане на дело в Илинойс за използването на снимки за технологията й за разпознаване на лице.
Шефът на Facebook Марк Зукърбърг заяви, че очаква фирмата да продължи да се намира в светлината на прожекторите, тъй като защитава подкрепата си за целенасочена реклама и криптиране.
"Целта ми за това следващо десетилетие не е да бъда харесан, а да бъда разбиран", каза той. "За да ви вярват, хората трябва да знаят каква позиция защитавате", допълни Зукърбърг.
Facebook заяви, че средно 2.26 милиарда души са били активни в семейството й от платформи всеки ден през декември, което е 11% повече от същия период година по-рано. Само Facebook отчита средно 1.7 милиарда активни потребители всеки ден, което е с 9% повече от очакванията.
Компанията отчете повече от 70 млрд. долара приходи за 2019 г., спрямо 55.8 млрд. долара за предходната година. Разходите обаче нарастват по-бързо, увеличавайки се с 51% до 46.7 млрд. долара, водени от юридически разходи.
Facebook предупреди, че все още предстоят допълнителни разходи, тъй като растежът се забавя отчасти поради новите регламенти за поверителност.