Слухове за продажба оскъпиха акциите на Salvatore Ferragamo
Какво ще се случи с италианския бранд след смъртта на вдовицата на основателя

© ECONOMIC.BG / Salvatore Ferragamo
Уанда Ферагамо
Акциите на Salvatore Ferragamo SpA отбелязаха днес най-големия си ръст от 2 години насам, след като смъртта на вдовицата на основателя на модния бранд предизвика спекулации, че нейните наследници в крайна сметка могат да продадат дяловете си в италианската компания за луксозни обувки.
Акциите, които достигнаха връхна точка през 2015 г., нараснаха с 8,8% на борсата в Милано днес, съобщава Блумбърг.
Уанда Ферагамо почина в петък на 96-годишна възраст, почти шест десетилетия, след като пое управлението на флорентинския бранд за обувки. Тя беше ключов представител на семейството сред акционерите, които контролираха компанията и се противопоставяха на всяка продажба, след като дружеството беше листвано на борсата в Милано през 2011 г.
Смъртта й "отваря потенциално интересни сценарии" за сливания и придобивания, пише Флавио Цереда, анализатор в Jefferies. "Ще има по-голяма концентрация на контрол в ръцете на по-малко членове от семейството, някои от които са продавали акции в близкото минало".
Уанда Ферагамо притежаваше 20 процента от правото на глас в семейната компания, а още 15% предстои да бъдат разпределни след смъртта на дъщеря Фулвия по-рано тази година, според анализатора.
Историята
Уанда Ферагамо е матриарх на модната фамилия. Тя няма никакъв опит в бизнеса или в дизайнана обувки, когато нейният съпруг, по-стар с над 20 години, умира през 1960 г. Тогава тя има 6 деца, най-малкото от които е на 2 години, но поема председателството на компанията, основана от съпруга й.
Самият Салваторе Ферагамо прави първия си чифт обувки за сестра си, когато е 9-годишен.
По-късно се премества в САЩ, работейки в Бостън и по-късно в Холивуд, където елегантните му дизайни за дамски обувки стават известни в ранните години на киното.
След като се завръща в Италия през 1927 г., той остава един от най-престижните производители на обувки в света, с много иновативни дизайни на обувки.
Преди смъртта му компанията има около 350 патента и 20 000 модели обувки.
Сред клиентите му са Мерилин Монро, Рита Хейуърт, Одри Хепбърн и Грета Гарбо.
Той споделил със съпругата си, че целта му е да се разшири и да превърне семейния бизнес в истинска модна къща с линии от дрехи и аксесоари, в допълнение към обувките.
След смъртта му Уанда Ферагамо настоява компанията да бъде известна с пълното си име, Salvatore Ferragamo.
Според Блумбърг, днес компанията има годишни приходи на стойност 1,6 млрд. долара.
С течение на времето всички деца на Ферагамо - а по-късно и някои от внуците му - стават част от бизнеса, базиран във Флоренция.
Едно от правилата, които Уанда е установила, е, че всяко
дете получава една и съща заплата.
Уанда Милети е родена на 18 декември 1921 г. в Бонито, Италия. Баща й е лекар и кмет на града; майка й, домакиня, умира, когато тя е на 16 години. Среща се със Салваторе Ферагамо, който е от същия град, когато тя е на 18 години, а той - на 42 години. Вече богат, той е благодетел на местната болница. Женят се през 1940 г.
Дъщеря им Фиама Ферагамо умира през 1998 г., а друга дъщеря - Фулвия Висконти Ферагамо, която отговаря за копринените аксесоари, почина през април т.г.
Синът Феручио Ферагамо сега е председател на фирмата, а дъщеря Джована Ферагамо е заместник-председател.
Двама други сина - Масимо Ферагамо и Леонардо Ферагамо, управляват операциите и инвестициите в САЩ.
Сред останалите цленове на семейството, които имат участие в компанията, са десетки внуци и правнуци.
Какво предстои
Миналия месец италианския моден бранд Versace се продаде на Michael Kors Holdings за 2,1 млрд. долара.
Най-големият син Феручио Ферагамо, който е председател на компанията, заяви през април, че семейството не възнамерява да продава. Това лято семейството избра бившия изпълнителен директор на Gucci Микаела Льо Дивелец да поеме поста изпълнителен директор.
Според някои анализатори евентуална продажба, ако семейството изобщо разглежда подобна идея, би отнела доста дълго време.