Социалните медии вече са заплаха за банките в САЩ
Финансовите институции предприемат спешни действия, за да се адаптират към променящите се времена

Снимка: Depositphotos
Банкерите засилват управлението на риска, мониторинга и процедурите при спешни случаи около използването на социални медии, след като подхранваният от интернет натиск срина Silicon Valley Bank преди два месеца и предизвика сътресения в индустрията.
В заседателните зали в Съединените щати ръководителите разработват програми и планове за противодействие на онлайн заплахи, включително слухове за здравето на банките, които биха могли да доведат до изтичане на депозити или да натежат върху акциите. За това съобщават седем ръководители и анализатори от банковата индустрия пред Reuters.
Усилията подчертават спешните действия на банките да се адаптират към променящите се времена, да попречат на вложителите да предизвикат бягство от банки или да спрат онлайн атаките срещу техните акции от къси продавачи.
Кредиторите предприемат действия, преосмисляйки ролята на социалните медии като потенциален риск, а не като маркетингов инструмент, след като туитове, поставящи под съмнение финансовото здраве на SVB, подтикнаха нервните клиенти да теглят по 1 милион долара на секунда от сметките си, преди банката да фалира на 10 март.
Рискът от социалните медии беше предимно за репутацията, но сега доведе до рискове от бягство на депозити, които са екзистенциални“, каза Сумийт Чабриа, основател на ThoughtLinks, консултантска фирма, която работи с банки.
Грег Бекер, бивш главен изпълнителен директор на Silicon Valley Bank, обвини социалните медии като "безпрецедентен" фактор за смъртта на кредитора. Вложителите са изтеглили 42 милиарда долара от SVB за 10 часа, написа той в показания пред Банковата комисия на Сената в понеделник.
Бързият спад на SVB изуми пазарите. На 8 март кредиторът обяви, че продава ценни книжа и набира капитал. Тъй като притесненията относно финансовото му състояние ескалираха, клиенти от технологичната индустрия в района на залива написаха в Twitter своите притеснения и изтеглиха средства чрез мобилни приложения или онлайн банкиране.
Бившият главен изпълнителен директор на First Republic Bank Майкъл Рофлър също обвини социалните медии за срива ѝ два месеца по-късно.
Ръководители и директори на банки са наредили на компаниите си да добавят социални медии към програмите за управление на риска, според ръководители на регионални банки, които отказаха да бъдат идентифицирани, тъй като дискусиите са частни.
Отделите по риска „са привлечени, за да разработят детайлно план, който позволява на банките да измерват риска, свързан с интернет, да се подготвят за него и да реагират на него“, каза един от ръководителите.
Банките също се свързват с клиенти, които се оплакват в социалните медии, за да разрешат проблемите си бързо.
Искаме да го пресечем в зародиш“, каза вторият изпълнителен директор.
Това, което се случи в SVB, може лесно да се случи другаде, каза Грег Хертрих, ръководител на американските депозитарни стратегии в Nomura.
Всяка банка, която не обръща внимание на присъствието си в социалните медии и ефекта, който може да има върху поведението на депозитите, прави доста лоша услуга на себе си, на своите акционери и най-важното – на своите вложители“, каза Хертрих.
По-малките кредитори са съсредоточени върху идентифицирането кои са техните вложители и се докосват до влиятелни членове на общността, за да се противопоставят на всякаква дезинформация, каза Линдзи Джонсън, главен изпълнителен директор на Consumer Bankers Association, индустриална група, чиито членове притежават активи на стойност 15.1 трилиона долара.
Много банки предприемат проактивен подход, за да комуникират с клиентите си, за да предадат правилното послание“, каза тя. „Обхватът включва „предоставяне на факти и ресурси на техните бази на вложителите чрез имейл, Twitter и LinkedIn“.
Най-големите кредитори също обръщат внимание. Главният изпълнителен директор на JPMorgan Chase & Co Джейми Даймън цитира социалните медии като фактор за провала на SVB, а главният изпълнителен директор на Citigroup Inc Джейн Фрейзър го нарече „пълна промяна на играта“.