„Шрифт на София“ ще се използва в рекламните и информационни елементи в столицата
От началото на годината са премахнати над 100 незаконни рекламни елемента

~ 1 мин.
Изработихме „шрифт на София“, наречен „София санс“, който ще се използва за всички рекламни и информационни елементи. Това заяви главният архитект на София Здравко Здравков на отчет по повод 3 години от встъпването му в длъжност, цитиран от „Фокус“.
„Идеята е да е ясно разпознаваем като бранд на София и да се използва и от Столична община“, коментира Здравков. Той заяви, че от началото на годината са премахнати над 100 незаконни рекламни елемента, а от началото на мандата му - над 500.
По негови думи пазарът за книги на пл. „Славейков“ ще бъде силно редуциран. „Моето разбиране е, че книги трябва да се купуват от книжарници, но волята на Столичния общински съвет е част от книжарите да бъдат върнати“, обясни Здравков и допълни, че първо ще бъде подготвен прототип на това как ще изглежда самият пазар. „Няма да се допусне решение с павета или опъване на сезалови въженца“, коментира главният архитект.
Вчера стана ясно, че 14 оферти от архитектурни колективи от България, Италия, Франция, Румъния, Русия и Турция са подадени в международния конкурс за идеен проект за обновяване на площад "Св. Неделя" в историческия център на София
„От 14 кандидати 7 колектива ще бъдат отсети за истинската работа и за проектирането. То ще стартира тази година“, уточни Здравко.