Спира производството на най-евтината кола в света
Няма нито един поръчан автомобил за износ в последния месец

© ECONOMIC.BG / Tata Nano
~ 1 мин.
Най-евтината кола в света отива в историята, след почти 10 години производство. Tata Motors Ltd. обяви ,че през юни е произвела само една бройка от Tata Nano, спрямо 275 през същия месец миналата година. Износът е нулев, срещу 25 броя през юни 2017 г. Компанията призна, че колата в "настоящата си форма не може да продължи да съществува след 2019 г.". Въпреки цената й от 1500 долара.
Краят на "народната кола", както Tata Motors нарече автомобила при пускането му през 2008 г., е един вид урок за производителите на автомобили в Индия. Докато потребителите наистина търсят по-ниска цена, намаляването на разходите на производителите няма полза, ако крайният резултат е второстепенно превозно средство, което се справя зле на краш тестовете и тестовете за безопасност.
Неуспехът в продажбите на Nano е в ярък контраст с останалата част от индийския автомобилен пазар. От мотоциклети до автомобили и камиони, растежът във всеки сегмент е налице. Продажбите на пътнически автомобили, включително SUV, са скочили с 38% през юни. Тези на търговските автомобили са се повишили с 42%, докато двуколесните - които доминират на пазара - са нараснали с 22%.
Maruti Suzuki India Ltd., най-големият автомобилен производител в страната, отбелязва ръст от над 40%. Дори и нов сегмент, четириколката - превозно средство, което тежи по-малко от 475 килограма - показва признаци на повишение.
На индийския пазар електрическите превозни средства не съществуват, а темата за бъдещето на мобилността и автономните превозни средства, които се разпространяват в останалата част на автомобилния свят, изобщо не присъства, пише Economic Times.
Краят на "народната кола", както Tata Motors нарече автомобила при пускането му през 2008 г., е един вид урок за производителите на автомобили в Индия. Докато потребителите наистина търсят по-ниска цена, намаляването на разходите на производителите няма полза, ако крайният резултат е второстепенно превозно средство, което се справя зле на краш тестовете и тестовете за безопасност.
Неуспехът в продажбите на Nano е в ярък контраст с останалата част от индийския автомобилен пазар. От мотоциклети до автомобили и камиони, растежът във всеки сегмент е налице. Продажбите на пътнически автомобили, включително SUV, са скочили с 38% през юни. Тези на търговските автомобили са се повишили с 42%, докато двуколесните - които доминират на пазара - са нараснали с 22%.
Maruti Suzuki India Ltd., най-големият автомобилен производител в страната, отбелязва ръст от над 40%. Дори и нов сегмент, четириколката - превозно средство, което тежи по-малко от 475 килограма - показва признаци на повишение.
На индийския пазар електрическите превозни средства не съществуват, а темата за бъдещето на мобилността и автономните превозни средства, които се разпространяват в останалата част на автомобилния свят, изобщо не присъства, пише Economic Times.