Spotify внесе антитръстова жалба в ЕС срещу Apple
Производителят на iPhone таксува конкуренти за покупки в приложенията им
~ 2 мин.
Spotify подаде жалба до антитръстовите регулатори в ЕС срещу Apple, заявявайки, че производителят на iPhone несправедливо ограничава конкурентите си до собствената й услуга за стрийминг на музика Apple Music.
Spotify, която стартира година след пускането на iPhone през 2007 г., заяви в сряда, че контролът на Apple върху нейния App Store е лишил потребителите от избор, и конкурентните доставчици на аудио стрийминг услуги в полза на Apple Music, която се предлага от 2015 г.
Основа за оплакването на Spotify, подадено до Европейската комисия в понеделник, е 30-процентната такса, която Apple взема от доставчиците на услуги, базирани на съдържание, да използват системата за покупки в приложенията ( in-app purchase system, IAP).
Орасио Гутиерес, правен съветник на Spotify, заяви, че компанията е подложена на натиск да използва системата за фактуриране през 2014 г., но след това е принудена да повиши месечната такса на премиум услугата си от 9,99 на 12,99 евро, докато Apple Music стартира в Spotify с първоначална цена 9.99 евро.
Тогава Spotify е преустановила използването на IAP системата на Apple, което означава, че клиентите на Spotify могат да преминат към абонаментния пакет индиректно, например на лаптоп.
Spotify твърди, че според правилата на App приложения, базирани на съдържание, не могат да включват бутони или външни връзки към страници с информация за производството, отстъпки или промоции и са изправени пред трудности при отстраняването на грешки. Такива ограничения не важат за телефони с Android, се казва в съобщението.
"Промоциите са от съществено значение за нашия бизнес. Така ние превръщаме нашите клиенти на безплатна услуга в клиенти на премиум услуга", каза Гутиерес.
Spotify, която стартира година след пускането на iPhone през 2007 г., заяви в сряда, че контролът на Apple върху нейния App Store е лишил потребителите от избор, и конкурентните доставчици на аудио стрийминг услуги в полза на Apple Music, която се предлага от 2015 г.
Основа за оплакването на Spotify, подадено до Европейската комисия в понеделник, е 30-процентната такса, която Apple взема от доставчиците на услуги, базирани на съдържание, да използват системата за покупки в приложенията ( in-app purchase system, IAP).
Орасио Гутиерес, правен съветник на Spotify, заяви, че компанията е подложена на натиск да използва системата за фактуриране през 2014 г., но след това е принудена да повиши месечната такса на премиум услугата си от 9,99 на 12,99 евро, докато Apple Music стартира в Spotify с първоначална цена 9.99 евро.
Тогава Spotify е преустановила използването на IAP системата на Apple, което означава, че клиентите на Spotify могат да преминат към абонаментния пакет индиректно, например на лаптоп.
Spotify твърди, че според правилата на App приложения, базирани на съдържание, не могат да включват бутони или външни връзки към страници с информация за производството, отстъпки или промоции и са изправени пред трудности при отстраняването на грешки. Такива ограничения не важат за телефони с Android, се казва в съобщението.
"Промоциите са от съществено значение за нашия бизнес. Така ние превръщаме нашите клиенти на безплатна услуга в клиенти на премиум услуга", каза Гутиерес.
Системата за разпознаване на глас Siri не изпраща потребителите на iPhone до Spotify, а Apple отказва да пусне приложение Spotify за умния си часовник Apple Watch, твърди още Spotify.
Компанията за стрийминг обаче отказа да каже какви икономически вреди вярва, че е претърпяла.
"Чувстваме увереност в икономическия анализ, който представихме на Комисията, че бихме могли да се справяме по-добре, отколкото се справяме досега," коментира Гутиерес.