Стартъп от Абу Даби с амбиция да се превърне в Booking за космически полети
За момента компанията е получила 30 резервации от 12 различни държави

Снимка: Depositphotos
За стартирането на космически мисии, които носят товари, много често са необходими години и струват милиони долари. Но един стартъп от Абу Даби се надява да промени това.
Precious Payload иска да се превърне в „Booking за изстрелвания на ракети“, казва Андрей Максимов, главен изпълнителен директор и основател на компанията пред CNN.
Подобно на начина, по който се търсят резултати за места за настаняване, ще може да видите всички налични в търговската мрежа за изстрелване ракети по цял свят“, казва Максимов. Платформата официално стартира през 2021 г. и според нейния основател тя позволява на бизнеса да планира и управлява космически мисии на един интерфейс.
Максимов се надява, че Precious Payload може да опрости сложния процес, помагайки на предприемачи и изследователи да планират своите изстрелвания на полезен товар с лекота и допринасяйки за „разширяването на присъствието на човечеството в космоса“, казва той.
Космическите мисии обикновено изискват големи екипи и скъпи консултации от експерти в индустрията, за да се гарантира, че мисиите отговарят на строги спецификации, казва Максимов.
Precious Payload рационализира процеса чрез събиране на данни от космически агенции и изстрелвания на ракети по целия свят. Максимов казва, че неговият екип е анализирал инженерните стандарти и регулаторните протоколи между международните космически агенции като НАСА и Европейската космическа агенция и е създал свой собствен списък от спецификации, които гарантират, че изстрелванията ще отговарят на разпоредбите, където и да излетят.
Този подход позволи на компанията да намали от шест до 10 месеца средното време за изстрелване на мисията, казва Максимов, добавяйки, че целта му е да постигне изстрелвания в рамките на „една година и 1 милион долара“.
За момента компанията е получила 30 резервации от 12 различни държави.
Има празнина на пазара за тази услуга „посредник“, казва Уенди Уитман Коб, експерт по космическа политика и професор по стратегии и изследвания на сигурността в Училището за напреднали въздушни и космически изследвания в САЩ.
Коб вижда потенциал в услугата. В различните космически агенции логистичните и бюрократични процеси могат да варират драстично и често са непрозрачни и сложни, казва тя пред CNN.
Услуги като Precious Payload могат да помогнат на малки предприятия и изследователи, които не са запознати с космическата логистика, казва Уитман Коб. „Ще видим повече нужда от това през следващите години, тъй като тази технология става по-достъпна за хора, които никога не са могли да си позволят да направят това преди“.