Строителят на пътя Мездра–Ботевград ще се търси през март
През втората половина на годината да бъдат обявени процедурите за строителство и надзор на още 52 км
~ 3 мин.
През март Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) ще стартира обществената поръчка за избор на изпълнител на участъка Мездра–Ботевград от път E-79. Общата дължина на отсечката е 33 км и е част от направлението Видин-Ботевград. Това съобщиха от пътната агенция, във връзка с днешния протест на жителите на Видин и областта. Хората там вече не могат да търпят тежкото състояние на пътната настилка и настояват за магистрала между София и Видин, както и за тунел под Петрохан.
От АПИ обещават през втората половина на годината да бъдат обявени процедурите за строителство и надзор на още 52 км - от Видин до Ружинци. През 2018 г. трябва да стартират и тръжните процедури за изграждането на общо 85 км по пътя. Проектите ще се изпълняват със средства от републиканския бюджет.
С изпълнението на проекта транзитният трафик ще бъде изведен от населените места, с което ще се повиши безопасността на движение и ще се ограничи вредното въздействие на шума и замърсяването на околната среда от интензивния тежкотоварен трафик от Дунав мост 2.
Новото трасе в отсечката от Видин до Ружинци ще се отделя от път І-1 на около 500 м след пътния възел с път ІІ-14 за Видин-Връшка чука и ще се развива изцяло по нов терен. Пътят ще преминава източно от Новоселци и Слана Бара, по-нататък между Дунавци, Търняне и Синаговци. Продължавайки към гр. Димово трасето ще минава на изток от Ивановци и ще пресича път ІІІ-141 между гара Срацимир и с. Срацимирово.
След това ще продължава между с. Вълчек и съществуващата жп линия Видин–София. По-нататък трасето ще пресича съществуващия път І-1, ще обхожда гр. Димово от запад и отново ще пресича съществуващия път І-1. Продължавайки към с. Ружинцим, новия път ще минава на юг от първокласния път между селата Медовница и Орешец. След това отново ще пресича път І-1 и изнасяйки се на север от І-1ще завършва преди с. Ружинци при км 58+128.
В участъка ще има 5 пътни възела, чрез които новото трасе ще се свързва с пътната мрежа и с населените места в региона. Това са:
За намаляване на шума ще бъдат монтирани и шумозащитни съоръжения по участъците от трасето, които са в близост до населените места.
Отсечката Мездра - Ботевград ще бъде с две платна с по две ленти за движение в посока. Трасето ще следва съществуващия път, като се развива по нов терен в участъците, обхождайки селата Люти дол, Типченица, Новачене и Скравена. Ще бъдат изградени редица съоръжения - над ж. п. линията Мездра - София, мостове над р. Искър, Малата река, Калница, Бебреш, Рударка, както и пътен възел при село Новачене. Пресичанията на републиканските и общинските пътища ще се осъществява чрез кръгови кръстовища „Мездра“, „Дърманци“, „Ребърково“, „Люти дол“, „Скравена“ и „Ботевград“. Предвидено е построяването на селскостопански надлези, площадки за отдих и т. н.
Път I-1 (Е-79) Видин – Ботевград е приоритетен проект в инвестиционната програма на АПИ до 2022 г., тъй като с цялостното хомогенизиране и модернизация на трасето от Дунав мост 2 ще се осигури бърза и удобна връзка между автомагистралите „Хемус”, „Тракия” и „Струма”. Трасето, което ще се изгради е с обща дължина 167 км. Предвидено е през 2019 г. да стартират тръжните процедури за строителството на всички участъци от направлението.
От АПИ обещават през втората половина на годината да бъдат обявени процедурите за строителство и надзор на още 52 км - от Видин до Ружинци. През 2018 г. трябва да стартират и тръжните процедури за изграждането на общо 85 км по пътя. Проектите ще се изпълняват със средства от републиканския бюджет.
С изпълнението на проекта транзитният трафик ще бъде изведен от населените места, с което ще се повиши безопасността на движение и ще се ограничи вредното въздействие на шума и замърсяването на околната среда от интензивния тежкотоварен трафик от Дунав мост 2.
Новото трасе в отсечката от Видин до Ружинци ще се отделя от път І-1 на около 500 м след пътния възел с път ІІ-14 за Видин-Връшка чука и ще се развива изцяло по нов терен. Пътят ще преминава източно от Новоселци и Слана Бара, по-нататък между Дунавци, Търняне и Синаговци. Продължавайки към гр. Димово трасето ще минава на изток от Ивановци и ще пресича път ІІІ-141 между гара Срацимир и с. Срацимирово.
След това ще продължава между с. Вълчек и съществуващата жп линия Видин–София. По-нататък трасето ще пресича съществуващия път І-1, ще обхожда гр. Димово от запад и отново ще пресича съществуващия път І-1. Продължавайки към с. Ружинцим, новия път ще минава на юг от първокласния път между селата Медовница и Орешец. След това отново ще пресича път І-1 и изнасяйки се на север от І-1ще завършва преди с. Ружинци при км 58+128.
В участъка ще има 5 пътни възела, чрез които новото трасе ще се свързва с пътната мрежа и с населените места в региона. Това са:
- п. в. „Видин“ - при отделяне от околовръстния път на гр. Видин;
- п. в. „Дунавци“ - при пресичането с път ІІІ-1413 за връзка с гр. Дунавци и Синаговци и Грамада;
- п. в. „Кула“ - при пресичането с път ІІІ-141 за връзка с гара Срацимир и с. Срацимирово и от там към Грамада;
- п. в. „Макреш“ - при пресичането с път за с. Вълчек и от там за връзка с път ІІІ-1403 към Макреш. Този пътен възел ще се ползва и за връзка с гр. Димово;
- п. в. „Бела“ при пресичането с път І-1 за връзка за гр. Димово, Скомля и Бела.
За намаляване на шума ще бъдат монтирани и шумозащитни съоръжения по участъците от трасето, които са в близост до населените места.
Отсечката Мездра - Ботевград ще бъде с две платна с по две ленти за движение в посока. Трасето ще следва съществуващия път, като се развива по нов терен в участъците, обхождайки селата Люти дол, Типченица, Новачене и Скравена. Ще бъдат изградени редица съоръжения - над ж. п. линията Мездра - София, мостове над р. Искър, Малата река, Калница, Бебреш, Рударка, както и пътен възел при село Новачене. Пресичанията на републиканските и общинските пътища ще се осъществява чрез кръгови кръстовища „Мездра“, „Дърманци“, „Ребърково“, „Люти дол“, „Скравена“ и „Ботевград“. Предвидено е построяването на селскостопански надлези, площадки за отдих и т. н.
Път I-1 (Е-79) Видин – Ботевград е приоритетен проект в инвестиционната програма на АПИ до 2022 г., тъй като с цялостното хомогенизиране и модернизация на трасето от Дунав мост 2 ще се осигури бърза и удобна връзка между автомагистралите „Хемус”, „Тракия” и „Струма”. Трасето, което ще се изгради е с обща дължина 167 км. Предвидено е през 2019 г. да стартират тръжните процедури за строителството на всички участъци от направлението.