Телекомите градят гръбнака на дигиталния свят
Основният мотиватор на мобилните оператори са клиентите, чиито потребности и живот непрекъснато се изменят
Николай Андреев, главен изпълнителен директор на Vivacom:
Преди 15 години, през септември, се ражда един от най-големите телекоми в България – Vivacom. Три са ключовите етапи, които компанията очертава, докато прави равносметка как е стигнала до сегашния момент на развитието си и как се е превърнала в иноватор и двигател на промяна в цялата индустрия в България. За това разказа изпълнителният директор на Vivacom Николай Андреев по време на втората дискусия – INvestments in INnovations: The New Wave – на бизнес форума на Economic.bg ALL IN.
Ключово в този процес е стремежът за въвеждане на иновации, така че да се развива компанията – а „това няма как да се случи без инвестиции“, казва Андреев.
Не става без инвестиции“, категоричен е той и добавя, че не може и без хора. „Не можеш да постигнеш това, което сме, без хората“.
Основният мотиватор на телекома пък е клиентът, чиито потребности и живот непрекъснато се изменят.
Имаш избор да отговориш на новите потребности или да останеш някъде в историята“.
Vivacom днес е мащабна компания, която смело гледа и към бъдещето. В очите на изпълнителния ѝ директор то е свързано с дигиталните решения.
Телекомите ще бъдат гръбнакът на дигиталния свят, в който ще живеем един ден“, смята той.
Андреев даде пример с проектите, по които телекомът работи с общините и компаниите – през умни градове, управление на сметосъбиране, трафик, контрол на чистотата на средата до киберсигурност, роботи, IoT.
Телекомуникационните компании се движат в посока да осигурят средата, за да може да направим дигиталното развитие, казва мениджърът.
Въпреки че бъдещето е в дигитализацията и телекомите осигуряват всички възможни начини на разплащане, които клиентите търсят, кешовото все още е значително. „44% от нашите плащания се правят в магазините и в кеш агрегаторите“, коментира Андреев, допълвайки, че това е предизвикателство и огромен разход.
„Промяната е свързана не само с това да предложиш нови методи, кешовите разплащания са начинът, по който се плащат доходите в България.“