Viber Pay се използва от милиони потребители в Европа
Наличието на разплащателната услуга за българските потребители се бави заради това, че страната ни не е приела еврото
Атанас Райков, вицепрезидент на Rakuten Viber:
Компанията зад едно от най-популярните приложения за комуникация в света – Viber – постепенно разшири услугите, които предлага на потребителите си. „Вече няколко милиона души на ден получават най-различни новини и услуги чрез чатботове, както и моментни съобщения от най-различни компании директно във Viber”, даде пример вицепрезидентът за маркетинг и бизнес развитие на Rakuten Viber Атанас Райков, който взе участие в дискусията INvestments in INnovations: The New Wave по време на бизнес форума на Economic.bg – ALL IN.
Покриваме 95% от потребителите на смартфони. А плащането е ключов елемент и тази услуга (Viber Pay) вече достига милиони регистрации в Европа, като създадохме доста сериозен отпечатък.“
Финтех услугата е налична в няколко страни в Европа, включително Гърция, Естония, Литва и Словения. От този месец тя ще може да се ползва и от потребителите във Филипините, заяви Атанас Райков. По отношение на навлизането ѝ в България, той напомни, че една от причините тя все още да не е налична тук, е, че страната ни не е приела еврото.
Много е трудно дори за глобална компания като нас да покрие всички европейски държави. Регулациите са различни и понякога българският пазар остава на заден план за сметка на държави, които оперират с евро, където е по-лесно да влезем.“
Вицепрезидентът на Rakuten Viber обясни, че младото поколение желае все по-лесно да извършва всекидневните си плащания и да оперира с парите си възможно най-лесно. „Трудно е да обясниш на един 18-годишен човек, че трябва да отиде в клон и да отговори на 16 въпроса. Ние успяхме да зачеркнем почти 60% от изискващата информация.“
Новото поколение, което расте и образова старото, ни помага да мислим по нов начин. Те очакват много бързо да получат услугата и ако се изискват много усилия, тя не работи добре.“
По думите му колаборациите между дигиталните компании и традиционните институции поставят основите на бизнеса и създават голяма стойност.
Според Райков през 2050 г. „цялото натискане на различни екрани вероятно ще изчезне“. Той е на мнение, че всички типични виртуални неща, които човек може да прави с очите или мислите си, ще революционизират начина, по които се случва комуникацията.