Туристическият бранш в България очаква загуби от 65 млн. лв. през април
БХРА настоява Слънчев бряг да се рекламира като балнеокурорт за хора с белодробни заболявания
Загубите в туристическия бранш не спират да се увеличават с всеки изминат ден. Според Румен Драганов, само през март те се равняват на 48 млн. лв., като 60% от тях са за хотелите. За април той прогнозира загубите за туризма да бъдат 65 млн. лв., а през май - 92 млн. лв.
Въпреки това той е оптимистично настроен. „Фаталистични прогнози за развитието на туристическия бранш няма. Не сме преживели природно бедствие и туристическата инфраструктура не е унищожена. Браншът е готов да започне работа веднага след извънредното положение“, каза той за БНР.
Драганов обясни, че в Китай на 14-ата седмица от началото на карантината всичко е приключило и туризмът е заработил отново. Затова от Института са предложили да се въведе термин „14-та седмица“, за да може седмица по седмица браншът да се подготвя за това, което следва. „Предложихме термина „14-а седмица“, за да се ориентираме какво да правим като дейност в седмиците преди възстановяването на дейността. Смятаме, че до 44-ата седмица ще получим пълно стабилизиране на ситуацията“, обяснява той.
Междувременно стана ясно, че в писмо до Министерството на туризма от Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) настояват Слънчев бряг да се рекламира като курорт за лечението на хора с белодробни заболявания. По данни на Асоциацията преди 60 години курортът е бил създаден като комплекс от хотели и санаториуми. „От Министерството на туризма да извършат проверка на данните, които показват, че Слънчев бряг е бил създаден като балнеокурорт, а уникалната природа там има лечебна сила“, настояват от БХРА.