Туристически бизнес паркове ще съхраняват родното производство
Създаваме система за опазване на екосистемните услуги

В момента разговаряме с кметовете на общините за създаването
на една система от туристически бизнес паркове. Това заяви пред Нова телевизия
Румен Драганов, директор на Института за
анализи и оценки в туризма. „Бизнесът е заинтересован от това
безопасността на храните да е на много високо ниво. И не само това, но бихме
искали храните, които се консумират по Черноморието от български и чуждестранни
туристи да бъдат и местно производство“, заяви Драганов.
Той отбеляза, че се очакват около 10,3 млн.туристи в страната ни в периода май-октомври тази година. „Представете си, че те идват тук и консумират продукти, произведени в други държави“, подчерта той.
Според него най-големият проблем по отношение на храните е, че трябва да се променят редица неща в самият механизъм за продажба на стоки като зеленчуци, плодове, местни и млечни продукти от малки производители. Едно от нещата е да се направят тържища, за да може продуктите, които са местно производство да се продават на място свежи. „Туристите не търсят меки краставици“, добави той.
По думите му това ще се регулира чрез създаването на т.нар. бизнес паркове. Чрез тях ще се създаде система за опазване на екосистемните услуги. Проектът е част от стратегия 20/20 на ЕС, като МОСВ и Министерство на туризма стоят зад него. Драганов коментира, че срещите с бизнеса вече са довели до резултат, а именно - доброволно заплащане на екосистемни услуги.
Целта на туристическия бизнес парк ще бъде да се предлагат местни продукти и услуги с високо качество, туризмът да се развива и едновременно с това природата и крайбрежните екосистеми да бъдат защитени.
Общините, в които такива паркове ще бъдат създавани, ще получат сертифициране за поазване на екосистемите в България. Фирмите ще поставят лого, с което да показват, че подпомагат екосистемните услуги.