Търговските паркове в София растат на север и към магистралите
Нова нискобюджетна верига магазини ще навлезе на българския пазар следващата година

© ECONOMIC.BG / Красимир Свраков
Нови търговски паркове се очаква да бъдат открити в София на север/запад, както и по големите пътни артерии, водещи към магистралите „Хемус“ и „Тракия“. Такава прогноза направи Димитринка Раковска, мениджър „Търговски площи“ в Colliers.
Силното развитие на сегмента през последните две години доведе до достигане на 100% запълняемост на проектите в столицата. Това е една от причините някои от търговските паркове да съставят планове за разширяване на площите си", каза тя за Economic.bg.
"По отношение на страната, има редица проекти, които са в строеж или на етап идейно планиране, очакваме те да допринесат за допълнителен ръст в сегмента в следващите 24 месеца", добави Раковска.
Според нея пазарът ще достигне своята зрялост съвсем скоро. Истинският бум на при търговските паркове се появи с началото на COVID кризата преди две години, когато масово търговците се опитваха да намерят решение как да не затворят магазините си въпреки ограниченията, налагани на големите търговски центрове тип МОЛ. И така много от марките "излязоха" извън моловете и откриха обекти в различните ритейл паркове.
Ритейл парковете печелят интерес
Търговските паркове са привлекателни поради удобството и достъпността на открито. Търговците с вериги магазини от масов тип предпочитат търговските паркове заради по-ниските наемни разходи.
Потребителите свикнаха с тях и оценяват лесния достъп и разнообразие от магазини, предлагащи основни стоки за цялото семейство. Логично, на този етап търговските паркове са и основната форма на инвестиция в търговски площи", казва Димитринка Раковска.
Нови играчи на пазара
През следващата година се очаква на българския пазар да навлезе нова дискаунт верига (нискобюджетна верига магазини), съобщават още от една от водещите компании за професионални услуги и инвестиционно управление в сферата на недвижимите имоти – за търговските площи, без да правят уточнение коя точно ще бъде тя.
Силната експанзия на този сегмент от пазара беше започната от Pepco, Sinsay и Kik. В краткосрочен план ще се наблюдават промени в потреблението и поведението на купувачите в контекста на нарастващата инфлация и съответно намаляваща покупателна способност на българите, които ще имат отражение върху сектора и операторите, отбелязват от Colliers в свой доклад.
Модерни търговски площи
Предлагането на модерни търговски площи в търговски центрове в София се запазва на ниво 390 660 кв.м. Свободните площи регистрират незначителен ръст от 1% през първото тримесечие, който се запази до края на полугодието и така те са почти 6%. Този сегмент се очаква да остане стабилен и без значителни промени поне до края на годината.