В БДЖ готови на протести

Заради намалена субсидия спират 140 влака и 1500 души ще бъдат съкратени

В БДЖ готови на протести
Синдикатите в БДЖ са готови на протестни действия, ако се стигне до големи съкращения на работници и влакове. Това обявиха професионалните организации, след като станаха ясни намеренията на ръководството на холдинга да спре 140 влака и да съкрати около 1500 души от персонала. Причината е намалената с 40 млн .лева субсидия на превозвача за тази година.

Ако субсидията за БДЖ остане 140 млн. лв. – с 40 млн. лв. по-малко от миналогодишната, ще бъдат спрени около 140 влака, което ще доведе до съкращаването на около 1500 служители. Това заяви изпълнителният директор на компанията Владимир Владимиров. пред БиТиВи В същото време синдикатите заплашиха с национална стачка, ако се стигне до уволнения.

„БДЖ е в трудна ситуация, но не отива към фалит. Търсим вътрешни резерви”, увери Владимиров.

Той показа графично разпределението на разходите на БДЖ по пера – от общо 275 млн. лв. най-много отиват за персонал, ремонти, горива и енергия, инфраструктура.

„Имаме около 95 лв. собствени приходи, имаме държавна субсидия от 140 млн. лв. Ако намалят приходите заради по-малката субсидия, разходите също ще намалеят”, посочи Владимиров. „Всичко зависи от възможностите на бюджета и от решението на Народното събрание за размера на субсидията”, допълни той.

Дълговете на холдинга са общо 567 млн. лв. За да намали размера им, транспортният министър Ивайло Московски в четвъртък лансира идеята за създаването на автобусна компания в БДЖ, която да извозва пътниците. „Автомобилното лоби винаги е било доста силно, а на железницата – много слабо. Железницата трябва да става приоритет на българската държава и на всички политически партии. Трябва да има консенсус и всички правителства да работят в една посока”, призова изпълнителният директор на БДЖ.

„Железница трябва да има – иначе ще има небалансиран транспортен пазар, както за пътници, така и за товари. Трупи и метали не могат да не пътуват по релси. Абсурд е България да остане без железница”, категоричен е Владимир Владимиров.

Той защити идеята на министър Московски, който го върна начело на холдинга при повторното си встъпване в длъжност. „Аз винаги съм виждал в действията на Московски опит за спасяване на железницата. Московски винаги е бил защитник на железницата и неслучайно приех неговото предложение да се върна в БДЖ”, коментира Владимиров.

Заради намалената субсидия на БДЖ няма да има повишаване на цените на билетите за пътниците, увери Владимир Владимиров.

Коментари: 0