Важно е да помогнеш за успеха, а не само да му ръкопляскаш
Управляващият директор на „Метрореклама“ Зарина Генчева разкрива кое вдъхновява подкрепата на културни проекти и благородни каузи

© ECONOMIC.BG / Красимир Свраков
Сградата на Софийската опера и балет с украса за празниците
Дарителството е акт на споделяне, което създава доверие и безценни емоции. Най-верният път е да съграждаме качествени отношения и общество, с което вървим заедно напред към по-добро утре – в това вярва Зарина Генчева.
Тя е бизнес лидер с ярки постижения, носител е на многобройни награди от престижни икономически и бизнес форуми, вдъхновител и спомоществовател на редица благородни каузи, свързани с културата и духовното развитие в национален и международен мащаб. И още: Управляващ директор на „Моушън Артс“ ООД (известно с търговската си марка „Метрореклама“); член на УС на най-голямата у нас работодателска организация – Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България; основател и председател на УС на Транспортната индор и аутдор рекламна асоциация, която е активен член на Международната асоциация за външна реклама.
Зарина Генчева разказва за приноса към коледната украса в София. И ето още какво споделя тя, като един от главните спомоществователи на Софийската опера и балет, както и дарител в кампании за деца и в подкрепа на културни проекти:
За моето семейство и екипа ми декември винаги е специален. Той идва не само като равносметка на изминалата година, но и като празник на доброто, на красотата и на онези непреходни семейни ценности, които пазим и предаваме. Подкрепяйки се взаимно, правейки нещо добро за другия или за мястото, където живеем, всички ние се чувстваме по-добре и имаме повече поводи за усмивки.
Коледа в Операта
Оперното и балетното изкуство е в сърцето ми отдавна и затова подкрепяме популяризирането на спектаклите на Софийската опера и балет. За осъществяването на една мечта са нужни съмишленици, които имат същите ценности и разбирания за живота. Заедно с фондация „Кремена и Кирил Домусчиеви“ това лято бяхме генерални спомоществователи и подкрепихме оперния спектакъл „Рилският пустинник“ на площада пред храм-паметник „Св. Александър Невски“. Водени от вярата в доброто и в силата на българския дух, отдадохме почит към нашия светец и покровител св. Иван Рилски и към 100-годишнината на нашата патриаршеска катедрала. Като естествено продължение на тази ни ангажираност и вдъхновени от посещения в Опера „Гарние“ и нейната коледна украса, решихме да предложим на акад. Пламен Карталов да направим така, че Операта в София да придобие коледния блясък и светлина, която заслужава. Изготви се идеен проект, като фондацията и семейните компании участваха в реализацията с фокус върху балета „Лешникотрошачката“, традиционно най-гледания коледен спектакъл. Реализирахме коледна украса, която се радва на огромен успех сред всички почитатели на оперното изкуство, които посещават през декември Софийската опера и балет.
„Лешникотрошачката“ ни вдъхнови и даде идея как четирите живи елхи в Княжеската градина и цялата ледена пързалка в Ice Park Sofia да грейнат. Забавленията на лед заедно с коледните базари са обичана традиция. Реализирахме желания от нас проект да създадем частица вълшебство извън дома като украсим живо коледно дърво и се радваме, че допринасяме и за грижата към природата в съответствие със стандартите на корпоративната ESG отговорност, която прилагаме много активно. Всичко това намери израз в коледния подарък на „Метрореклама“ за приятели, клиенти и партньори. Нашите дизайнери направиха модел на Софийската опера и балет върху подаръчната кутия, изработихме и коледни карти за игра с героите от приказката „Лешникотрошачката“.
Модел на корпоративната отговорност
Успешният бизнес има отговорността да споделя блага и ние уверено инвестираме в инициативи в полза на обществото. Подкрепяли сме различни каузи в културата, в образованието, в спорта, защото според нас най-ценно е да сме част от постигането на един успех, а не само от неговото празнуване след това. Всеки може да ръкопляска на дадено постижение. Ние предпочитаме да сме част от пътя към неговото постигане и това удовлетворение ни мотивира да продължаваме със следващата кауза и после следващата… Количественото натрупване доведе до качествени резултати, които са в основата на тази устойчивост в проявите на корпоративната отговорност.
Силата на подадената ръка
Искрено подадената ръка винаги е оценявана. И след това доброто се е връщало при нас, точно когато сме имали нужда от съдействие. Приятно е да знаеш, че усилията ти са приветствани, но още по-приятно е да видиш, че променяш социума и създаваш възможности. Не можете да си представите какви истински, всеотдайни, добри, знаещи и ценни хора има в нашата България. Хора, които правят разликата, които за нас са вдъхновение.
Още и още
Започваме годината с подкрепа за новия български филм „Триумф“, избран за участие в категорията международен филм на 97-ите награди на Филмовата академия "Оскар", с участието на Мария Бакалова. Така продължаваме да подпомагаме български филми, актьори, музиканти, писатели, културни институции и събития. Ще спомена само последните няколко: Филма „Гунди - Легенда за любовта“, концертите на Любо Киров и на група „Молец“, „Коледна приказка“ с маестро Камджалов и Деси Тенекеджиева, подкрепата ни за „Заедно в час“ и още, и още...
Още през януари ще окажем съдействие на кампанията „Насилието обича мълчанието“, както и на две прохождащи български компании, защото знаем какво означава подадената ръка в началото. През 2025 г. ще застанем зад силни и добри каузи, но ще осъществим и собствени идеи и инициативи. Последователни сме и увличаме все повече компании да са отговорни към обществото и като нас да споделят успехите си. Ако мислите, че злото бързо „заразява“, то повярвайте, че доброто се разпространява много по-бързо. И нека да се говори за всичко хубаво, което се случва. Благодаря на списание „Икономика“, че дава гласност на тази тема. Бизнес визията ни е отвъд това да си само честен и изряден данъкоплатец. Приоритет на успешните личности и екипи е не само постигането на успех в личен план, но и изграждането на силно и развито общество, което генерира общата полза и висок житейски резултат.
Грижа за хората в екипа
С уважение и съпричастност се грижим взаимно един за друг. Най-ценното за една компания е човешкият потенциал и в нашите екипи има разбиране, че всички зависим един от друг. Мениджърският ми опит ме е убедил, че най-добрите резултати се постигат, когато между всички участници в процеса има доверие. Тогава всички сме заредени с такава позитивна нагласа, която ни прави неудържими.
Текстът е част от бр. 124 на сп. „Икономика“. Публикува се в Economic.bg по силата на партньорско споразумение между двете медии. Темите и мненията са подбрани от екипа на списанието и не съвпадат непременно с редакционната политика на Economic.bg.