Воаяж с Трансмонголската железница
Очакват ви 8000 километра приключения и забавления
Пътуването с влак все още таи една неповторима романтика и приключенски дух и затова е любим начин за придвижване за много пътешественици. Един от тях е и Фабиен Астре, който разказва в снимки за воаяжа си с Трансмонголската железница, чийто маршрут започва в Пекин и свършва в Москва, преминавайки през територията на Китай, Монголия и Русия. Това е една от най-дългите жп линии в света – почти 8000 километра, и е сред любимите преживявания на истинските пътешественици.
От Пекин се тръгва вечерта, минава се през планините на Северен Китай, където може да се насладите на върховете на Великата китайска стена в далечината и след това се спира в Ерлиан, Китай, където се пресича китайско-монголската граница.
Тук може да станете свидетели на нещо интересно – сменят се вагоните, тъй като междурелсието в Китай е различно от това в Монголия и Русия.
На следващия ден композицията пресича пустинята Гоби, където може да се насладите на гледката на степите, планинските върхове и множество езера.
Сред „забележителностите” на пътуването е преминаването покрай югоизточните брегове на езерото Байкал, което е най-голямото сладководно езеро в света.
Трансмонголската железница следва считания за най-дългия сухоземен търговски път от древността, наричан Големия път на чая, по който преди векове китайският чай е стигал до Русия е Европа.
Спирането по различните гари е на всеки 2-3 часа и трае от 5 до 20 минути, което е достатъчно да се поразтъпчете или да си купите нещо за похапване.
Пътуването трае 6-7 дни. Освен този през Монголия, има още 2 много известни жп маршрута за пътешественици, които траят също толкова дни – Транссибирската железница (между Москва и Владивосток в Далечния Изток) и Трансманджурската железница (между Москва и Пекин, но заобикаляйки Монголия). Който и от трите да изберете, ще се насладите на невероятна природа, прекрасни хора и незабравими приключения.
Пътешествието на Астре започва през юли и влакът е сравнително празен.
Строителството на Транс-Монголската линия започва през 1947 г., достигайки монголската столица Улан Батор от север през 1950 г. и китайската граница през 1955 г.
Вагон-ресторантът е украсен дърворезби.
Влакът спира на малки монголски гари в съветски стил.
Служителите на жп линията, а и пътниците, са много усмихнати и дружелюбни.
От прозореца на вагона може да се насладите на монголските степи.
Композицията минава и покрай езерото Байкал.
По време на пътешествието ще имате много забавления заедно с останалите пасажери.
Всеки вагон има отговорник, който се грижи за удобството на пътниците.
А сред най-незабравимите моменти е веселбата с местните във вагон-ресторанта.