Volkswagen се бори да избегне съдбата на Nokia

Германският автомобилен производител иска да избегне мрачната съдба на финландската компания и да е сред лидерите при електромобилите

Volkswagen се бори да избегне съдбата на Nokia

Снимка: Volkswagen

2390 ~ 2 мин. четене

Главният изпълнителен директор на Volkswagen Хърбърт Дийс признава, че в днешно време да знаеш как да правиш добри автомобили е само малка част от бизнеса. Целият опит, придобиван с десетилетия от Volkswagen, не е достатъчен, за да се изграждат електрически автомобили, които задължително трябва да са свързани с интернет.

В интервю за Bloomberg той дава пример с финландската Nokia, която от лидер на пазара на телефони допреди едно десетилетие, много бързо стигна до фалит с навлизането на смартфоните и невъзможността ѝ да се приспособи към новостите.

Дийс категорично не иска неговата компания да бъде „новата Nokia“.

Интервюто с изпълнителния директор на Volkswagen Group се случи една седмица преди неговият надзорен съвет да обсъди бюджета на компанията, която сега е лидер на пазара на автомобили с двигатели с вътрешно горено.

Глобалното затопляне тласка автомобилите да станат електрически, но трябва да добавим, че това не е единствената причина. В свят, в който енергийната ефективност увеличава значението си и е напът да стане жизненоважна, загубата на 60% от полезното действие с конвенционалните двигатели вече няма смисъл.

Дийс знае това и е уверен, че е помогнал на Volkswagen да се подготви за това, което предстои, по най-добрия възможен начин. Според него Надзорният съвет ще обсъжда стратегии за следващите четири до пет години. Считайки, че Европа ще бъде център за развитие на електрически автомобили, той смята, че Volkswagen е една от най-подготвените компании за такава промяна.

За да постигне това, фокусът на германския производител трябва да бъде отвъд електрическите автомобили. Главният изпълнителен директор на Volkswagen вярва, че електромобилите трябва да бъдат ефективно интегрирани с интернет, точно както се случи със смартфоните, когато се появи първият iPhone през 2007 г. Превозването на хора и вещи ще бъдат само част от мисията, както при смартфоните - колкото и да се провеждат телефонни разговори, те вече не са основната услуга.

За да стигне до там, компанията възнамерява да разработи собствена операционна система и „да я предостави на други производители“. Това е по-скоро подходът на Android, отколкото това, което направи Apple.

Китайската Foxconn предлага да направи същото, което показва, че автомобилните производители няма да се конкурират само с подобни на тях компании в тази транспортна революция. Tesla може да се счита за първия аутсайдер на този традиционен пазар, а Дийс го признава за „много важен конкурент“, тъй като вече разполага със способности, които Volkswagen е готов да разработи.

В интервюто сега изпълнителният директор каза, че „битката за лидерство на пазара“, що се отнася до електромобилите, все още е открита. Той смята обаче, че знае какво трябва да постигне Volkswagen, за да предизвика настоящия лидер.

Подкрепи Economic.bg