Volvo с амбициозна цел – половината автомобили да са електрически до 2025 г.
Шведската компания участва на Автосалона в Пекин тази седмица

© ECONOMIC.BG / Volvo
~ 1 мин.
Шведската компания за автомобили Volvo обяви амбициозната си цел – до 2025 г. половината от продажбите на автомобили да бъдат за електрически модели. Това бе анонсирано на Автосалона в Пекин, където компанията показа новото Volvo XC40 T5 Plug-in Hybrid.
Съобщението идва като част от първия в индустрията ангажимент, поет от автомобилен производител през 2017 г., а именно всички нови модели на Volvo от 2019 г. да бъдат задвижвани чрез технология Mild Hybrid, Plug-in Hybrid или изцяло електрически.
Стратегията на компанията да генерира половината от продажбите си от електрически автомобили до 2025 г. я превръща в един от основните играчи в Китай – световният лидер на пазара за електрически автомобили. Китайското правителство планира повече от 20% от годишните продажби на нови автомобили в страната да бъдат електрически до 2025 г., което се равнява на над 7 млн. превозни средства по изчисления на местните власти.
„Миналата година обявихме стратегията си за електрификация като част от подготовката за нова ера отвъд двигателите с вътрешно горене“, заяви Хакан Самуелсон, президент и главен изпълнителен директор на Volvo Cars. „Днес ние затвърждаваме и разширяваме този ангажимент на най-големия пазар за електрифицирани автомобили. Електрическото бъдеще на Китай е и електрическото бъдеще на Volvo Cars“.
На автосалона в Пекин дебютира и новото Volvo XC40 T5 Plug-in Hybrid. XC40 беше коронован за Европейски автомобил на 2018 г. по-рано тази година и вече може да се похвали с над 60 000 поръчки в световен мащаб от световната премиера в края на 2017 г. досега.