Възраждането на Huawei: Завръщането на смартфон пазара изстреля печалбата
Телекомуникационната компания се завърна на пазара на смартфони през 2023 г. с тихото пускане на своя Mate 60 Pro
Китайската Huawei Technologies отбеляза най-бързия си растеж от четири години насам. Възстановяването ѝ от санкциите на САЩ се ускори през 2023 г. благодарение на потребителския сегмент и приходите от нови бизнеси като компоненти за интелигентни автомобили.
Приходите за миналата година са нараснали с 9.63% спрямо предходната, достигайки 704.2 млрд. юана (97.48 млрд. долара). Най-много за това е допринесъл потребителският бизнес, нараствайки със 17.3% до 251.49 млрд. юана.
Нетната печалба за 2023 г. се е увеличила със 144.5% до 87 млрд. юана през 2023 г., а маржът ѝ се е увеличил повече от два пъти на годишна база до 12.35%.
Според Huawei за рентабилността са допринесли по-високото качество на операциите и продажбите на някои бизнеси.
Телекомуникационната компания се завърна на пазара на смартфони през 2023 г. с тихото пускане на своя Mate 60 Pro в Китай в края на август. Тестовете показаха високи скорости на изтегляне благодарение на усъвършенстван полупроводников чип, като това се случи въпреки санкциите на САЩ. От 2019 г. насам Вашингтон ограничи до минимум възможността на Huawei за достъп до високотехнологични продукти от американски доставчици.
Mate 60 Pro обаче помогна за увеличаване на продажбите на Huawei в Китай. През четвъртото тримесечие доставките на смартфони на Huawei в страната нараснаха с 47% спрямо година по-рано, което постави компанията на четвърто място по пазарен дял, изпреварвайки Xiaomi, според Canalys. Apple запазва първото си място с 6% ръст на доставките на годишна база.
Плавният ренесанс на Huawei започна през 2022 г., когато приходите на компанията нараснаха с 0.9% до 642.3 млрд. юана. Още тогава компанията даде сигнал, че стабилизира бизнеса си след спада на продажбите с над 28% през 2021 г. Нетната печалба през 2022 г. намаляла с 69%, което е най-големият регистриран спад. Тогава компанията се позова на нарастващите цени на суровините, борбата с пандемията в Китай и нарастващите разходи за научноизследователска и развойна дейност.
Днес Huawei се похвали и с бизнеса си с интелигентни решения за автомобили, който е отбелязал ръст на приходите със 128.1% спрямо предходната година до 4.7 млрд. юана. Компанията продава софтуер и други технологии на автомобилни компании. Тя също така си партнира с автомобилен производител за марката електрически автомобили Aito.