Xiaomi стъпва на борсата в Хонконг
Един от най-големите стартъпи в света е подал документи за IPO в четвъртък

© ECONOMIC.BG / БТА
~ 2 мин.
Xiaomi, един от най-големите производители на смартфони в света, подаде документи за първично публично предлагане в Хонконг. Това се е случило в четвъртък, отбелязва CNN.
От информацията не става ясно какъв ще е размерът на IPO-то, но се предполага, че ще е около 10 млрд. долара. Xiaomi, която е един от най-високо оценените стартъпи в света, досега не е била намерена за коментар относно стойността на публичното предлагане.
Очаква се, че листването ще се случи в през следващите няколко месеца.
Любопитно е, че и други китайски компании имат планове да станат публични в рамките на идната година. Една от тях е платформата за плащания Ant Financial, която е дъщерна на гиганта Alibaba.
Що се отнася до Xiaomi, основаната през 2010 г. компания в момента е петият по големина производител на смартфони в света. Мястото си в класацията тя зае официално през миналата година, когато успя да достави над 92 млн. устройства, според данните на изследователската фирма IDC.
Основният бизнес на китайския играч са смартфоните, но компанията прави и различни други устройства. Тя например активно се занимава с разработването на IoT джаджи, но също с лаптопи и дори „умни“ печки за ориз.
По данни на самата компания Xiaomi пласира продукцията си в общо 74 държави и региони. Особено силен ръст напоследък тя бележи в Индия, където успя да изпревари Samsung.
Финансовите отчети на смартфон производителя също радват заинтересованите. Приходите ѝ през 2017 г. са достигнали близо 115 млрд. юана (18 млрд. долара), което е с почти 70% повече от тези през предходната година. Оперативната печалба пък се е увеличила три пъти – от 3.79 млрд. юана през 2016 до 12.2 млрд. юана (1.9 млрд. долара) през 2017 г.
Xiaomi влезе в заглавията на медиите още през 2014 г., когато се превърна в най-скъпо оценения стартъп в света. По пътя ѝ след това обаче изскочиха не малки проблеми – тя регистрира сериозен спад в продажбите през 2016 г. , като една от причините бяха трудности по веригата за доставки.
Изпълнителният директор на Xiaomi Лий Юн определя тази криза като „повратна точка“ за компанията. По думите му преди това не е имало друг смартфон играч, който успешно да се е възстановил след подобен спад.