Японски издател купи Quartz за 95 млн. евро

Онлайн издателите се справят все по-трудно заради новите алгоритми на Facebook и Google

Японски издател купи Quartz за 95 млн. евро
388 ~ 1 мин. четене
Американският издател Atlantic Media продаде бизнес изданието Quartz на японската онлайн медийна група Uzabase. Сделката е на стойност 95 млн. евро (110 млн. долара), предава The Irish Times.

Медията Quartz беше основана от двама инвестиционни банкери и един консултант от UBS в навечерието на световната финансова криза през 2008 г. Продажбата на изданието е част от плана на председателя на Atlantic Media Дейвид Брадли да се оттегли от издателския бизнес. Миналата година той продаде контролния пакет акции в списанието The Atlantic на Emerson Collective – благотворителна организация, основана от съпругата на Стив Джобс - Лорийн Пауъл Джобс. Тази седмица Брадли е изпратил писмо до служителите си, че планира да продаде и последните си останали медии.

„Мислех, че ще минат още няколко години преди да започнем да търсим купувач на Quartz”, написа Брадли и добави, че продажбата идва „години по-рано, отколкото си е представял”.

Продажбата на едно от най-добре познатите в интернет бизнес издания идва в период на застой за дигиталните издатели, оценките на чиито бизнеси се понижиха през последните години. Промените в алгоритъма на Facebook нанесоха негативен удар на онлайн изданията, а приходите намаляха допълнително заради дуопола на Google и Facebook в сферата на рекламата в интернет.

Кризата при онлайн медиите не подмина и технологичното издание Mashable, което миналата година беше продадено за 50 млн. долара – само част от някога високата пазарна оценка на медията. Издатели като Fusion Media Group и Slate също се борят да се задържат на повърхността.
Подкрепи Economic.bg