Закон за дроновете предлага Московски
До 2017 г. ще бъдат увеличени с 40 до 60% работните места за ръководители на полети

© ECONOMIC.BG / БГНЕС
~ 2 мин.
Дроновете навлизат все повече и има много дебати за начина на интегриране на отделните системи. Това е една от най-важните теми и мисля, че приемането на закон за ще бъде съществена част от дискусията, каза министърът на транспорт Ивайло Московски при откриването на провеждащата се за първи път в България 54-та годишна конференция на Международната федерация на асоциациите на ръководителите на полети (IFATCA).
Планираме до 2017 година да увеличим с 40 до 60% работните места за ръководители на полети, каза още министърът.
Той заяви, че през последните години значително е увеличен въздушният трафик. По думите му в момента над България прелитат повече от 1700 самолета в денонощие, а в най-натоварените периоди техният брой достига 3000. „Очакваме това натоварване да се превърне в ежедневие след отварянето на новото летище в Истанбул, като прогнозните данни са за увеличение с около 50%“, допълни още министърът.
Планираме до 2017 година да увеличим с 40 до 60% работните места за ръководители на полети, каза още министърът.
Той заяви, че през последните години значително е увеличен въздушният трафик. По думите му в момента над България прелитат повече от 1700 самолета в денонощие, а в най-натоварените периоди техният брой достига 3000. „Очакваме това натоварване да се превърне в ежедневие след отварянето на новото летище в Истанбул, като прогнозните данни са за увеличение с около 50%“, допълни още министърът.
Министър Ивайло Московски изтъкна, че ключов момент за развитието на един от приоритетните проекти за нашата страна – DANUBE FAB е успешното въвеждане в края на миналата година на два трансгранични сектора между България и Румъния. Той уточни, че това е първото установяване на трансгранични сектори в рамките на функционалните блокове въздушно пространство в Европа. Тази инициатива допълнително оптимизира мрежата от въздушни трасета, носи реални икономии на гориво, спестява полетно време и намалява вредното въздействие върху околната среда, заяви още той. Въвеждането на тези сектори е и демонстрация на отличното сътрудничество между партньорите в DANUBE FAB.
Министър Ивайло Московски каза още, че в рамките на DANUBE FAB ДП „Ръководство на въздушното движение“ (ДП РВД) продължава с внедряването на елементи на въздушно пространство за свободно планиране на маршрута и обслужването на линии за предаване на данни между пилотите и земята, като част от Междинната програма за разгръщане на SESAR.
Проектът SESAR е технологичният стълб на Единното европейско небе. Неговата цел е да обезпечи ЕС с висококачествена инфраструктура за контрол на въздушното движение, която ще даде възможност за безопасно и екологосъобразно развитие на въздушния транспорт.
ДП РВД ще продължи да бъде активна част от изпълнителното ниво на разгръщането на програмата SESAR, като вече са проведени поредица от срещи, на които са очертани възможностите за бъдещо сътрудничество.