Залепени сте за телефона? Тези 6 техники ще ви помогнат да ограничите ползването му

Зависимостта от екраните става все по-сериозна

Залепени сте за телефона? Тези 6 техники ще ви помогнат да ограничите ползването му

Снимка: Pixabay

В тази дигитална епоха все повече от нас все повече се привързват към своите смартфони. Британският регулатор Ofcom наскоро съобщи, че средният британец проверява своя смартфон на всеки 12 минути, докато е буден, а 78% от хората на възраст между 25 и 34 години признават, че не могат да живеят без него.

Въпреки че тези приспособления могат да улеснят ежедневния живот, няколко проучвания сочат, че прекалено много време пред екрана и в социалните мрежи могат да окажат отрицателно въздействие върху умственото и физическото здраве, включително върху съня и социалното взаимодействие.

Предприемачът и авторка Таня Гудин анализира изследванията върху зависимостта от интернет и предлага начини да помогне на хората да се "отлепят" от екрана. Тя сподели няколко съвета.

Вижте 6 техники, които ще ви помогнат да си върнете контрола:

1. Отнасяйте се към телефона като към диета



На първо място, Гудин предлага да помислим за "нашата дигитална диета като нашата хранителна диета" и да определим какво представлява нашата собствена дигитална нездравословна храна.

Типичните диети действат различно на всеки човек, същото е и с "дигиталния апетит". Следователно е важно да обмислите за какво отделяте твърде много време - работни имейли или приложения като Twitter.

"Определяйки цифровата "вредна храна" за вас, е първата стъпка към започване на дигитална диета, която е добра за здравето ви", каза Гудин.

2. Прилагане на правилото "извън офиса"

Всички ние достигаме до една точка през деня, в която чувстваме, че прекарваме прекалено много време с технологиите. И това е основен компонент на работния ден за мнозина.

"Ако нашият работен ден изисква много прекарване пред екрани, това значи, че вече не можем да прекарваме свободното си време на екрани", подчертава тя.

"Отговорът на това е да избягвате устройствата сутрин, през обедната почивка, когато пътувате, и когато се приберете у дома вечерта".

3. Премахнете напомнянията

Една техника, на която Гудин лично е изпробвала, е премахването на нотификации. Тя е изключила всяко уведомление на телефона си и има тих тон на звънене.

"В битката между нотификациите и самоконтрола - известията печелят всеки път", казва тя.

Изключването на всички известия може да звучи просто, но въпреки това Гудин признава, че не винаги е правдоподобно. Ако случаят е такъв, разгледайте настройките си за известяване и определете без кои от тях можете да живеете.

4. Далеч от очите, далеч от ума



Някога случвало ли се е безцелно да скролвате из социалните мрежи? Непосредствено бързо решение е да деинсталирате тези мобилни приложения.

Но тъй като малцина биха го направили, Гудин съветва първо да го тествате за уикенд или определени делнични дни, което може да намали часовете от времето, прекарано онлайн.

Като крачка напред, направете тези пристрастяващи платформи по-трудни за достъп, като ги скриете в папки или често променяте паролите за достъп.

"Уверете се, че трябва да минете през няколко стъпки, за да стигнете до тези приложения, така че влизането да не е напълно автоматично и лесно", казва тя.

5. Задаване на граници

През 2012 г. McKinsey Global Institute откри, че типичният висококвалифициран работник прекарва 28% от работната си седмица с работа с електронна поща.

Ако установите, че непрекъснато гледате имейлите си и това ви разсейва от изпълнението на задачите, един подход е партидната обработка.

"Проверявайте имейла само два или три пъти на ден - например в 8:30 сутринта, отново по обяд, и може би в края на деня ", препоръчва Гудин.

6. Зони без телефон



И накрая - едно по-крайно решение - пространства, в които не се допускат телефони или телефоните нямат обхват.

Освен да ходите на почивки в зони без телефон, местата, които предлага Гудин, се намират в дома и в работата.

Така например, може да не ползвате телефона в определени пространства в дома си - в спалнята, банята или кухнята.

Междувременно на работа може да не държите телефона си на бюрото или да не го вземате по време на срещи или когато сте извън офиса.

"Колкото по-сложно е правилото, толкова по-лесно е да намериш начин да го заобиколиш. Ако имаш много просто правило, което казва:" Това е пространство, в което не вдигам телефона си, тогава е много по-лесно да се придържате към него".
Коментари: 0