Защо интересът на технологичните гиганти към здравеопазването е важен
Компании като Apple и Amazon вече са обявили амбициите си в областта

Някои от най-големите технологични компании вече са отправили поглед към света на здравеопазването. Amzon сериозно обмисля да навлезе във фармацевтичния бизнес, а Apple вече разработва неинвазивна технология за мерене на кръвната захар.
Според Кришна Йешуънт, генерален партньор и ръководител на екипа по „Науки за живота“ във фонда Google Venture, това ще се отрази добре на индустрията. Причината е в първичното желание на технологичните компании да се конкурират, което пък ще подпомогне развитието на здравния сектор.
Йешуънт цитира свой колега, който сравнява различните нива на конкуренция в технологичния сектор и този на здравеопазването като конкуренцията сред бактериите и тази сред бозайниците.
Ето какво означава това: сравнително лесно е да се започне потребителска технологична компания, необходим е само малко капитал. Много играчи навлизат в едно и също пространство и конкуренцията е огромна. Това завладяване наподобява начина, по който бактериите завладяват земната повърхност.
Придържайки се към тази аналогия, за разлика от потребителските технологии стартъпите в сферата на здравеопазването са по-скоро в ролята на бозайници. „Конкурентният натиск върху бозайниците е далеч по-малък от този върху бактериите“, коментира Йешуънт пред Business Insider.
Той уточнява, че много често в една ниша има по 1-2 компании. Йешуънт дава пример с Aspire Health, финансирана от Google Venture и специализирана в палиативния (облекчаващ и понижаващ тежестта на симптомите на дадено заболяване, но без да го лекува) сектор. „Няма друга такава компания, която аз да съм срещал някога“, казва експертът и допълва, че това се дължи на множеството регулаторни и здравноосигурителни бариери. Такива обаче липсват в областта на технологиите.
Навлизането на технологични играчи в сферата на здравеопазването обаче може да донесе ключово въздействие върху индустрията. Идеята е, че привнасяйки от своя манталитет, технологичните компании ще спомогнат за развиване на конкурентната среда.
"Когато този човек приложи същия тип мислене към здравното пространство, където никой не е свикнал с тази интензивност, ще открием, че наистина могат да се случат вълнуващи неща", коментира Йешуънт.
Той дава още един пример с компания, финансирана от Google Venture. Става дума за Flatiron Health, чиито основатели по-рано са работили за Google преди да решат да навлязат в технологиите за борба с ракови заболявания. Предвид, че идват от света на рекламата, силно вероятно е те да носят тази конкурентна енергия, обяснява той. Йешуънт отчита и това, че вероятно екипът на Flatiron Health не би се решил на тази промяна, ако не изпитваше натиска на конкуренцията в технологичния рекламен сектор.