Жалба в КЗК бави доставката на билетоиздаващи машини за БДЖ
Решението на антимонополния орган едва ли ще дойде преди края на лятото, смятат от държавния жп превозвач

© ECONOMIC.BG / Economic.bg/Архив
Жалба, подадена в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) ще забави доста доставката на билетоиздаващи машини за „БДЖ-Пътнически превози“ (БДЖ-ПП), установи проучване на Economic.bg. Тя е подадена от украинската компания „ЛОТ“ ООД, класирана на второ място в обществената поръчка за доставка на машините, а антимонополният орган образува производство по нея на 29 април 2020 г.
Обществената поръчка
за „Доставка, монтаж и гаранционно обслужване на 30 броя новопроизведени
автомати за продажба на хартиени превозни документи и обработка на електронни
безконтактни карти” беше обявена от БДЖ-ПП на 30 януари тази година.
Индикативната стойност на поръчката е 595 200 лева без ДДС. Изискванията
към машините са да издават билети срещу заплащане чрез контактни и безконтактни
кредитни и дебитни банкови карти, като за целта да имат вграден ПОС терминал.
Управлението им да се осъществява чрез сензорен екран на български и английски
език. Важно условие е доставчикът да осигури 2-годишна гаранция на автоматите.
До края на
обявения срок – 19 февруари, оферти по нея подадоха двама кандидати - регистрираният
в София „КЛУБФЕРБАНД – ИТА“ ООД и „ЛОТ“ ООД от гр. Харков, Украйна. На 18 март
5-членната комисия класира на първо място „КЛУБФЕРБАНД – ИТА“ ООД с комплексна
оценка 100 точки, а на второ място – украинската „ЛОТ“ ООД с комплексна оценка
73.30 точки. Със свое решение от 20 март ръководството на БДЖ-ПП определя като
изпълнител на обществената поръчка „КЛУБФЕРБАНД-ИТА“, но в установения
10-дневен срок „ЛОТ“ подава жалба срещу процедурата в КЗК.
Предвид
ситуацията в страната от БДЖ-ПП са на мнение, че образуваното в КЗК
производство по жалбата едва ли ще приключи до края на лятото.
Целта на доставката на 30 билетоиздаващи автомата е да се улесни и ускори процеса на закупуване на билети от пътниците, когато пред гишетата в най-натоварените жп гари в страната се образуват големи опашки. Пет билетоиздаващи машини са предвидени за Централна гара, София, по две – за гарите в Пловдив, Варна, Бургас, Перник, Своге и Асеновград и по една за Плевен, Враца, Мездра, Горна Оряховица, Стара Загора, Димитровград, Пазарджик и Даскалово, както и за софийските гари Подуяне, Захарна фабрика и Искър и за пернишките Метал и Разпределителна.