БДЖ се отказва от покупката на нови мотрисни влакове

Жп превозвачът ще наема влакове и ще ремонтира старите локомотиви и вагони

На снимката: инж. Христо Иванов, Григори Григоров, Никола Василев, Любомир Илиев
На снимката: инж. Христо Иванов, Григори Григоров, Никола Василев, Любомир Илиев
Снимка: Economic.bg/Архив
„БДЖ-Пътнически превози“ ще разчита да изпълни графика си чрез наемане на подвижен състав. Това заяви на брифинг новият изпълнителен директор на „Холдинг БДЖ“ Никола Василев. Идеята на старото ръководство, да купува нови мотрисни влакове, е на заден план.

Григори Григоров, който е член на Съвета на директорите с Холдинга заяви, че нов подвижен състав няма как да има в следващите 5 години, както и че през тази година в бюджета няма да бъде включен ресурс за закупуване на такъв. Освен това от Холдинга уточниха, че ще се търсят възможности ремонтите на текущия подвижен състав да се правят в БДЖ. Прогнозата е през тази година да се направят 59 средни ремонта на влакове в депата на БДЖ.

„Ние сме в недостиг на подвижен състав, за да изпълним напълно графика си. Каквото и да вложим към момента в ремонти, това ще е дълъг процес” заяви изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ Никола Василев. Той обясни, че в момента се проверяват наличностите в различни компании и планът е подвижен състав да се наеме след около 4-5 месеца, който да се експлоатира между 6 месеца и година. „Обществена поръчка за това ще има. Парите за наем ще се осигурят от съкращаване на други ресурси“, добави той.

Новият шеф на „БДЖ-Пътнически превози“ инж. Христо Иванов заяви категорично, че няма да бъдат използвани автобуси за определени маршрути, където не достига подвижен състав, каквото информация се тиражираше в медиите. Той обясни, че автобуси се използват единствено когато се повреди влак и няма възможност да се изпрати друг влак. Иванов уточни, че в момента тече обществена поръчка за избор на фирми, които да обслужват тези екстремни ситуации, като те са регионални - за различни лотове.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: БДЖ | Пътнически превози | Холдинг БДЖ

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини